خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند + فیلم
کد خبر: 4195352
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
در یادواره ۲۸۶۷ شهید کارگر استان تهران مطرح شد:

خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند + فیلم

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه کارگران ما ولایت‌پذیرند، پشت سر ولایت حرکت می‌کنند، بصیر، دشمن‌شناس و خداشناس هستند و در مأموریت‌های خود مجاهدانه خدمت می‌کنند گفت: خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ یادواره ۲۸۶۷ شهید کارگر تهران عصر 2 بهمن در سالن همایش‌های شهدای خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس با حضور خانواده 202 شهید جامعه کارگری؛ سردار فضلی، جانشین معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه پاسداران؛ حمیدرضا اله بداشتی، مسؤول بسیج کارگران کشور؛ حامد ویس‌کرمی، سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

تأکید بر ترویج فرهنگ و ادبیات مقاومت

سردار علی فضلی در این مراسم از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با روایت خاطراتی از دوران جنگ از اهمیت پاسداشت خون شهدا و ادامه راه این الگوهای الهی سخن گفت.

وی با بیان اینکه «خون‌های مقدس شهدا، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را بیمه کرده است»، ترویج و تقویت فرهنگ و ادبیات مقاومت را لازم دانست.

فوری ارسالی/// خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند +فیلم

سردار فضلی در ادامه با اشاره به اتفاقات غزه و مجاهدت‌ مجاهدان فلسطینی و تعرضات رژیم صهیونیستی ادامه داد: اکنون شما در جبهه مقاومت شاهد هستید که مجاهدان اسلام با اینکه از کشورهای مختلفی اعم از پاکستان، افغانستان، ایران، سوریه، عراق، لبنان و یمن هستند و زبان‌های متفاوتی دارند اما همه در یک جبهه عمل می‌کنند؛ چرا که همه از یک فرهنگ و یک مکتب  که آن مکتب حسینی است پیروی می‌کنند.

اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور مدیون شهدا و خانواده آن‌ها است

حمیدرضا اله بداشتی، مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه رزمندگان در پشت جبهه‌ها در حوزه تولید، کشاورزی و خدمت‌رسانی هم صادقانه خدمت می‌کردند، گفت: امروز گروه‌های جهادی به صورت تخصصی در واحدهای صنعتی سازماندهی شدند و این گروه‌ها چه در برنامه‌های عمومی و چه تخصصی، در حال فعالیت هستند و امروز حوزه رفع موانع تولید را عهده‌دار هستند.

وی افزود: امروز کارگران عزیز ما با تحصیلات عالیه میدان‌دار حوزه‌های کار و تولید هستند و اگر می‌بینید که تحریم‌های دشمن بی‌اثر است، از سر این بوده که با فعالیت مجاهدانه کارگران ما به درون‌سازی پرداختند و افراد تحصیل کرده در دانشگاه‌های خودمان پرورش یافتند و با تفکر بسیجی و روحیه جهادی به میدان آمدند.

فوری ارسالی/// خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند +فیلم

اله بداشتی با بیان اینکه امروز جوانان این مرز و بوم با رشادت‌ها و مجاهدات‌ها در حوزه کار و تلاش در فعالیت هستند، افزود: دشمن فکر می‌کرد و در رسانه‌های خود می‌دمید که انقلاب ما چله خودش را نمی‌بیند اما به کوری چشم آن‌ها به دلیل فعالیت کارگران فهیم، کارفرمایان عزیز و تمام تشکل‌های ما که امروز مجاهدانه پای کار هستند ما چهل‌وپنجمین فجر انقلاب را جشن خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه این اتفاقات به این خاطر است که کارگران ما ولایت‌پذیرند، پشت سر ولایت حرکت می‌کنند، بصیر، دشمن‌شناس و خداشناس هستند و در مأموریت‌های خود مجاهدانه خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند. امروز فرزندان آن‌ها ادامه‌دهنده راه شهدای‌شان هستند و به خوبی راه شهدا را ادامه می‌دهند و کارهای بسیار امیدآفرینی در نظام انجام می‌دهند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به اینکه امروز نظام مقدس ما در حوزه تولید فناورانه جز چهار کشور برتر جهان است، عنوان کرد: دشمن هر کجا دید که ما مقتدر هستیم و توانمند شد‌ه‌ایم، به خودش لرزید و احساس خطر کرد.

فوری ارسالی/// خانواده شهدا باعث اقتدار نظام و امنیت پایدار کشور هستند +فیلم

مجاهدت در مسیر تأمین معاش، ارزش جهاد دارد

در این مراسم حامد ویس‌کرمی، سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجاهدت در مسیر تأمین معاش، ارزش جهاد را دارد و شهدای کارگر به عقیده من دارای دو فضیلت هستند، اظهار کرد: شهدای کارگر علاوه بر فضیلت مجاهدت در میدان جنگ، فضیلت جهاد در میدان کار و تولید و اقتصاد را دارا هستند.

وی ادامه داد: میدان دفاع مقدس، امروزه میدان اقتصادی است؛ ما سال‌ها است درگیر جنگ اقتصادی دشمن هستیم که برای از بین بردن آن نیازمند روحیه شهدای کارگر هستیم؛ مصداق آیه‌ قرآن است که می‌فرماید «کسانی ایمان آوردند و در مسیر هجرت با جان‌ها و مال‌هایشان جهاد کردند»؛ ما نیازمند شباهت به این عزیزان در میدان کار و تولید هستیم تا با تلاش جهادگونه کشور را از تنگنا خارج کنیم.

معاون وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی گفت: امروز تکلیف ما این است که الگوی خود را شهدای کارگر به عنوان مثال شهید برونسی قرار دهیم. شهیدی که زمانی که در مشهد در مرخصی به سر می‌بردند فرماندهان سپاه برای او فرشی بردند ولی گفت که شما باید عبدالحسین را این گونه بپذیرید و این فرش مال بیت‌المال است.

ویس‌کرمی با اشاره به خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی خطاب به من گفتند شما به گونه‌ای رفتار کنید که در شما شهیدی زنده را ببینند و این تکلیف ما در برابر کشور و انقلاب و مردم است. باید در کنار هم با قوت و خلاقیت خود در میدان مبارک جهادی کشور جهاد کنیم.

در پایان این مراسم، صابر خراسانی و حاج  محمدرضا بذری از ستایشگران اهل بیت عطرت و طهارت(ع) در ستایش مقام شهدا شعر خوانده و مداحی کردند.

انتهای پیام
captcha