انتقاد از یک مقام اردنی که با صهیونیست‌ها همراهی کرده است
کد خبر: 4195594
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

انتقاد از یک مقام اردنی که با صهیونیست‌ها همراهی کرده است

اقدام یک مقام اردنی در سازمان ملل در همراهی با صهیونیست‌ها و محکوم کردن مقاومت فلسطین، واکنش‌های انتقادی گسترده‌ای را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج الجدید، اظهارات سیما بحوث، معاون اردنی دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی امور زنان سازمان ملل، خشم گسترده‌ای را در محافل سیاسی و مردمی اردن برانگیخت.

وی، روایت اشغالگران صهیونیست را تأیید کرده و در سخنانی از «ترس و وحشت حمله هفتم اکتبر و روایت‌های ترسناک خشونت جنسی» سخن گفت که به ادعای او توسط مقاومت فلسطین انجام شده است.

سیاستمداران و احزاب اردنی از اظهارات بحوث انتقاد کردند و آنچه در مقاله او در وب‌سایت زنان سازمان ملل آمده است را «شرم آور» توصیف کردند. آن‌ها همچنین خواستار پس گرفتن این اظهارات شدند.

سیما بحوث در مقاله‌ای به زبان انگلیسی که چند روز پیش منتشر شد، گفت: از زمان وحشت حملات حماس به اسرائیل در 7 اکتبر و وحشت‌های پس از آن، به ویژه در غزه، شاهد شواهدی هستیم که نشان می‌دهد زنان و کودکان اولین قربانیان این درگیری هستند و این وظیفه ماست که برای صلح تلاش کنیم. این وظیفه ما در قبال آن‌ها است.

وی افزود: ما گزارش‌های وحشتناکی از خشونت جنسی بی‌معنا در طول این حملات شنیدیم که منجر به درخواست‌هایی برای پاسخگویی، عدالت و حمایت از همه آسیب‌دیدگان شد. ما به صراحت تمام اعمال خشونت‌های جنسی و جنسیتی را در هر کجا که علیه هر کسی انجام شود، محکوم می‌کنیم.

از سوی دیگر، خلیل عطیه، نماینده مجلس اردن، اظهارات «شرم‌آور» بحوث را محکوم کرد و خواستار صدور بیانیه رسمی در محکومیت مقاله منتشر شده توسط مدیر اجرایی زنان سازمان ملل شد.

بخش زنان جبهه عمل اسلامی نیز به نوبه خود آنچه را مغالطه و جعل مندرج در این مقاله توصیف کرده است، محکوم و تأکید کرد که این اظهارات بیانگر «بی اطلاعی از واقعیت نسل‌کشی، تکرار دروغ‌های صهیونیست‌ها و برابری قربانی و جلاد» است.

بخش زنان در بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون اردن نیز بحوث را به همدردی با روایت اشغالگران اسرائیلی متهم کرد و از او خواست که به خاطر این مغالطه‌ها و ظلم‌ها عذرخواهی کرده و هر چیز و حقیقی را به صورت واقعی آن بیان کند.

انتهای پیام
captcha