برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» همزمان در زنجان
کد خبر: 4195691
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» همزمان در زنجان

دبیر برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» در زنجان گفت: جشن پدران آسمانی همزمان با ایام میلاد حضرت علی (ع) در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی»

به گزارش ایکنا از زنجان، مهدی شامی، دبیر برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» در زنجان امروز ۴ بهمن در جمع خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار کرد: مراسم «دیدار با پدران آسمانی» در زنجان روز پنجشنبه ۵ بهمن ماه مصادف با سیزده رجب خجسته میلاد علی (ع) در محل سالن اجتماعات نور ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این مراسم، تصریح کرد پس از پایان مراسم جشن «دیدار با پدران آسمانی» ساعت ۱۷ همان روز با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به مناسبت روز پدر مزار شهدای والامقام گلزار شهدای بهشت معصومه (س) غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

دبیر برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» در زنجان، یادآور شد: جشن دیدار با پدران آسمانی در سال ۸۴ با ابتکار جمعی از فرزندان شهید برای نخستین بار در گلزار شهدای مشهد برگزار شد و از سال ۸۵ نیز این مراسم توسط ستاد مرکزی جشن پدران آسمانی و ستادهای استانی در هشت استان کشور با حرکت خودجوش فرزندان شهید برگزار و با حمایت مالی و پشتیبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۸۸ این حرکت خود جوش در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور اجرا شد.

شامی افزود: هر ساله فرزندان شهید چند هفته پیش از میلاد علی‌ابن ابی‌طالب (ع) و روز پدر دور هم جمع شده و با اعلام‌نظرها و پیشنهادات برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشن برنامه‌ریزی می‌کنند و عوامل اجرایی تمامی برنامه‌های این جشن بر عهده فرزندان معزز شهدا است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم سبب می‌شود فرزندان شهید در روز پدر در کنار هم قرار گرفته و به دیدار پدران خود بروند، اضافه کرد: در این روز فرزندان معزز شهدا به سراغ مزار پدران‌شان می روند تا میثاقی دوباره با آرمان‌های پدر شهیدشان ببندند.

دبیر برگزاری مراسم «دیدار با پدران آسمانی» در زنجان، هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد زمینه مناسب برای بهبود و ارتقای رابطه بین فرزندان شهید و افتخارات ناشی از مجاهدت پدران‌شان، بازتعریف جایگاه و نقش واقعی فرزندان شهید در جامعه، ایجاد هسته‌های اولیه از فرزندان شاهد به منظور مشارکت و تعامل در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره‌ شهدا، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت همدلی و همبستگی بین فرزندان شهید برشمرد.

انتهای پیام
captcha