قروه میزبان نخست برنامه‌های ششمین کاروان قرآنی انقلاب شد
کد خبر: 4197067
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

قروه میزبان نخست برنامه‌های ششمین کاروان قرآنی انقلاب شد

ششمین کاروان قرآنی انقلاب امروز یازدهم بهمن‌، حرکت خود را از شهرستان قروه آغاز خواهد کرد و استان کردستان میزبان کاروان ۴۰ نفره از قاریان قرآنی و برنامه‌های قرآنی این کاروان خواهد بود.

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی انقلاب چندسالی است که همزمان با تقارن دهه فجر به‌عنوان یک سنت مبارک با همراهی جمعی از قاریان مطرح کشور و حمایت‌های نهادی کشوری و لشگری برپا می‌شود و امسال برای ششمین سال متوالی با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در غرب و شمال غرب کشور اجرای برنامه خواهد داشت.

برهمین اساس امروز یازدهم بهمن‌، ششمین کاروان قرآنی انقلاب حرکت خود را از شهرستان قروه استان کردستان آغاز خواهد کرد و کردستان میزبان کاروان ۴۰ نفره از قاریان قرآنی و برنامه قرآنی این کاروان خواهد بود.

بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده کمیته قرآنی این کاروان به مدت پنج روز در استان کردستان حضور خواهد یافت و در هرکدام از شهرستان‌های قروه، سنندج، مریوان، سقز و بانه یک محفل بزرگ قرآنی با حضور قراء کشوری و قاریان استانی برگزار می‌کند.

برگزاری پنج کارگاه آموزشی قرآن کریم با حضور کاروان قرآنی شامل کارگا‌های آموزشی تجوید، حفظ، صوت و لحن و سبک زندگی اسلامی در تمام شهرستان‌های یاد شده ازجمله برنامه‌های کاروان قران در استان کردستان است.

همچنین مقرر شده است در کنار کاروان قرآنی در بین قاریان کشوری همراه کاروان، چند متخصص و فوق تخصص در خلال برنامه‌ها به طبابت و ویزیت مردم بپردازند.

یادآور می‌شود در این دوره برای اولین‌بار محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان با تلاوت و اجرای تخصصی بانوان در شهر‌های سنندج و ارومیه برگزار خواهد شد.

این کاروان نهایتاً در روز ۱۹ بهمن همزمان با عید مبعث پیامبر(ص) در حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه برنامه پایانی خود را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha