بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در حوزه روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد
کد خبر: 4197270
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در حوزه روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد

حجت‌الاسلام بهنام دلریش گفت: مهمترین و شاخص‌ترین برنامه دهه فجر برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در حوزه روستایی و عشایری است که برای مرحله استانی، رشته‌های حفظ جزء ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، ترتیل و قرائت در نظر گرفته شده و نفرات برتر به مرحله منطقه‌ای و کشوری اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام بهنام دلریش، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی،به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام بهنام دلریش، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، ۱۱ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام راحل، شهدا و ایثارگران را گرامی می‌داریم.

وی با تشریح برنامه‌های دهه فجر افزود: کمیته روستایی و عشایری جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی امسال برای گرامیداشت این ایام ۱۸ عنوان برنامه و ۳۰۰ ریز برنامه در نظر گرفته که در مناطق کم برخوردار، روستاها و عشایر برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام دلریش بیان کرد: تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی در روستاها و عشایر، برگزاری کارگاه‌‌های سبک زندگی اسلامی، اجرای پویش جمعیت، پویش پیشرفت به روایتگری روستاییان و عشایر، تبیین دستاوردهای انقلاب در زمینه کشاورزی توسط روستاییان از برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین و شاخص‌ترین برنامه دهه فجر برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در حوزه روستایی و عشایری است که برای مرحله استانی، رشته‌های حفظ جزء ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، ترتیل و قرائت در نظر گرفته شده و نفرات برتر به مرحله منطقه‌ای و کشوری اعزام خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: فضاسازی‌های محیطی، نشست‌های بصیرتی، جهاد تبیین، نواختن زنگ انقلاب در روستاها و مناطق عشایری، دیدار با خانواده شهدای روستایی و عشایری و تجدید میثاق با شهدا از دیگر برنامه‌های این ایام است.

۱۴۴ پروژه کشاورزی در دهه فجر افتتاح می‌شود

خسرو شهبازی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: ایران اسلامی پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها به استقلال کامل رسیده، به عنوان مثال امنیت غذایی که امری حیاتی برای دوام یک کشور است و بخش بزرگ این موفقیت، مرهون تلاش‌های روستاییان و عشایران عزیز در عرصه کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: شعار امسال در بخش کشاورزی، «کشاورزی دانش بنیان، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» تعیین شده که با بهره‌برداری از مجموع ۱۴۴ پروژه با اعتبار بیش از ۳۶ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال، برای هزار و ۷۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده و ۲۳ هزار و ۶۰۸ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شده و استفاده می‌کنند.

شهبازی بیان کرد: ۶ پروژه، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۶۰۵ میلیارد ريال، با تعداد ۷۳ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها شامل سه واحد انواع گلخانه و دو واحد پرورش قارچ خوراکی یک مورد احداث باغ پسته متمرکز است.

وی ادامه داد: تعداد چهار پروژه از مجموع پروژه آماده بهره‌برداری بخش کشاورزی استان، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بر هزار و ۱۲۹ میلیارد ريال، با تعداد ۲۰۳ اشتغال پایدار، ۴۰۴ تثبیت اشتغال آماده بهره‌برداری بوده که این پروژه‌ها، سه واحد شهرک کشاورزی و یک واحد شهرک دامپروری را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد ۷۸ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری با اعتبار بالغ بر هزار و ۸۲ میلیارد ريال که هزار و ۳۶ میلیارد ریال از این اعتبار از محل کمک‌های بلاعوض دولتی تامین شده است.

محافل انس با قرآن در روستاها در دهه فجر برگزار خواهد شد

سعید آبی، دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشاورزی است که در این راستا ۲۰ عنوان برنامه‌ اجرایی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستایی و عشایری، اعزام اکیپ‌های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای از برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر محسوب می‌شوند.
 
آبی بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله‌ها ، برگزاری میز ارتباطات مردمی رئیس سازمان به همراه معاونان و مدیران با مردم، برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی در مناطق روستائی و عشایری و برگزاری محافل انس با قرآن در روستاها و اعطای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های مصوب است.
 
انتهای پیام
captcha