ضرورت توجه جدی به زیرساخت‌های آب، راه و بهداشت و درمان در کرمان
کد خبر: 4197331
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

ضرورت توجه جدی به زیرساخت‌های آب، راه و بهداشت و درمان در کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه به دلیل بارندگی کم امسال نگرانی جدی در زمینه آب داریم، گفت: سه بخش زیرساختی آب، راه و بهداشت و درمان در استان کرمان نیازمند توجه جدی است.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزاش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در جلسه مشترک شورای اداری، برنامه‌ریزی و توسعه و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه کرمان بزرگترین استان کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی است، گفت: این وسعت هزینه‌هایی را بر استان تحمیل می‌کند که بیشترین این هزینه‌ها مربوط به حوزه جاده‌سازی و نگهداری آنهاست؛ جاده‌های استان عمدتاً ترانزیتی و محل حمل و نقل باری هستند.

وی نخستین مشکل استان کرمان را موضوع آب در بخش‌های شرب و کشاورزی دانست و با اشاره به پروژه‌های آبرسانی و بارندگی‌ کم در سال جاری در استان، افزود: با توجه به بارندگی که امسال ۱۸ میلیمتر بوده، نگرانی جدی در این زمینه داریم.

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه سه بخش زیرساختی آب، راه و بهداشت و درمان در استان کرمان نیازمند توجه جدی است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، استان کرمان علاوه بر پوشش جمعیت خود، استان سیستان و بلوچستان را نیز پوشش می‌دهد که بار سنگینی بر استان است.

فداکار در پایان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان کرمان، اظهار کرد: ۸۶۸ پروژه دولتی و غیردولتی استان کرمان در دهه فجر با اعتبار بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود. نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیز تا پایان سال در استان افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، مبنی بر نپذیرفتن خواری و پرهیز از وابستگی، گفت: در بخش اقتصاد تلاش‌ها باید بر این باشد که با قناعت و تلاش جهادی کشور را به استقلال برسانیم و هیچ خواری پستی را نپذیریم. این نگاه دین است که اقتصاد وابسته را اقتصاد نمی‌داند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه منابع درآمدی دولت‌ها معمولاً سرفصل‌هایی دارد که سه سرفصل مهم است، افزود: نخستین سرفصل تولیدات و صادرات، دوم گمرکات و سوم مالیات است و دولت اگر بخواهد در این سه مورد قوی شود باید استان‌ها را قوی کند و برای استان‌ها سهم قائل شود. قائل شدن سهمی برای استان‌ها سهمی از بودجه دولت کم نمی‌کند و امیدواریم این امر از شعار در دولت‌ها تبدیل به عمل شود.

انتهای پیام
captcha