ایستادگی پای جبهه حق، اصلی‌ترین معیار دینداری است
کد خبر: 4197578
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
سخنران حرم بانوی کرامت:

ایستادگی پای جبهه حق، اصلی‌ترین معیار دینداری است

حجت‌الاسلام راجی ایستادگی پای جبهه حق را معیار اصلی دین‌داری توصیف کرد و گفت: امروز بر تک‌تک ما واجب است تا نسبت به دغدغه‌ها و حکم جهاد تبیین ولی‌ فقیه توجه کرده و مردم را برای شرکت در انتخابات متقاعد کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدحسین راجی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدحسین راجی، سخنران حرم بانوی کرامت، شب گذشته، ۱۳ بهمن‌ماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین و سخت‌ترین آزمون انسان مؤمن در حیات زندگی دنیا، اظهار کرد: در گذرگاه‌های مختلف تاریخ به‌ویژه در دوران پیامبران و حضرات معصوم(ع) کسانی که به‌ظاهر ایمان می‌آوردند، در بزنگاه‌های مختلف ایشان را تنها می‌گذاشتند.

وی با بیات اینکه مسلمانان در لحظات خاص تاریخ، نتوانستند مانع شهادت مظلومانه اهل‌ بیت(ع) شوند، ادامه داد: برخی از مسلمانان آن‌قدر امیرالمؤمنین علی(ع) را اذیت کردند و تنها گذاشتند که حضرت بارها و بارها آنها را توبیخ و نفرین کردند.

راجی افزود: در دوران امام حسن مجتبی(ع) نیز فرمانده سپاه حضرت، خود را تسلیم معاویه کرد و تعداد زیادی از سپاهیان به معاویه پیوستند؛ حتی در دوران امام سجاد(ع) نیز امام در کل مکه و مدینه ۲۰ یار واقعی نداشتند.

وی با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) اظهار کرد: غربت و تنهایی ائمه اطهار(ع) چنان گسترده است که حتی نزدیک‌ترین یاران خاص ایشان نیز در بزنگاه‌های مختلف تاریخی نتوانستند از آزمون‌ها سربلند بیرون آیند؛ سفیان بن ابی لیلا به‌عنوان یار خاص امام حسن مجتبی(ع)، وقتی امام صلح را پذیرفتند، به ایشان ایراد گرفت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت آزمون ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را مهم‌ترین آزمون انسان در طول زندگی دانست و گفت: داستان طالوت یکی از بارزترین نموده‌های قرآنی در بیان اهمیت آزمون ولایت‌پذیری است؛ قرآن کریم در تشریح این آزمون الهی لشکر طالوت را با شرب آب می‌آزماید که به جز تعداد اندکی همه در آزمون ولایت‌مداری مردود می‌شوند.

وی با بیان این که دوران مظلومیت و تنهایی جبهه حق تمام شده است، تصریح کرد: در این دوران مؤمنان نه‌تنها اعتراض به امام معصوم(ع) ندارند، حتی نسبت به نایب ایشان نیز اطاعت کامل دارند.

راجی در تبیین ویژگی‌های بارز سرداران اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: داشتن چنین نیروهای ولایت‌مداری طی این سال‌ها اثبات کرد که اگر  مردم ایران در کربلا می‌بودند نمی‌گذاشتند حسین بن علی(ع) تنها بماند.

وی با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: اگر بخواهیم کل وصیت‌نامه حاج قاسم را خلاصه کنیم، در یک شخص و آن نایب امام‌ زمان(عج) خلاصه می‌شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که مردم و شهدای ما ثابت کردند که همواره پای ولی‌فقیه و نایب امام عصر(عج) می‌ایستند، اظهار کرد: امروز ملت ما نه‌تنها با امام‌ زمان(عج) بلکه با نایب ایشان امتحان می‌شوند و اگر به اوامر نایب امام زمان(عج) لبیک گفتیم، زمانی که حجت بن الحسن(ع) تشریف بیاورند توفیق یاری ایشان را هم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب و ولی‌ فقیه خود را گرفتار آغوش دشمنان امام عصر(عج) کردند و صدای صهیونیسم جهانی شدند.

راجی حضور در کنار جبهه حق را مهم‌ترین معیار دین‌داری دانست و اظهار کرد: معیار اصلی دین‌داری ایستادگی پای جبهه حق است؛ و الّا عمل به مناسک و عبادات مانند نماز و روزه و انجام واجبات اصلی که باید همیشه باشد.

وی با اشاره به فرازهایی از حدیث قدسی در رابطه با ولایت‌مداری یادآور شد: خدای تبارک‌ و تعالی فرمودند: هر آینه عذاب می‌کنم هر رعیتی را که در اسلام با پیروی از امام ستمگری که از جانب خدا نیست دین‌داری کند؛ اگرچه آن رعیت نسبت به اعمال خود نیکوکار و پرهیزگار باشد و هر آینه در می‌گذرم از هر رعیتی که در اسلام با پیروی از امام عادل از جانب خدا دین‌داری کند، اگرچه آن رعیت نسبت به خود ستمگر و بدکردار باشد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اهمیت تربیت نسل‌ها به سمت ایستادگی پای جبهه حق اظهار کرد: در دوران غیبت امام‌زمان(عج)، ولی فقیه نایب عام ایشان است و امروز انسانی عالم، مؤمن و معتقد حاکم این کشور بوده و در تمام دنیا مؤمنین افسوس چنین رهبری را می‌خورند.

راجی با بیان اینکه ملت ایران بارها نشان دادند که اوامر و دستورات ولی‌فقیه را بر روی زمین نمی‌گذارند، تصریح کرد: امروز بر تک‌تک ماست تا نسبت به دغدغه‌ها و حکم جهاد تبیین ایشان توجه کنیم و در این دوران حساس با عمل به وظیفه دینی و ملی خود، مردم را برای شرکت در انتخابات متقاعد کنیم.

انتهای پیام
captcha