بررسی «اربعین، تعاملات میان فرهنگی و گفت‌وگوی ادیان»
کد خبر: 4197884
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

بررسی «اربعین، تعاملات میان فرهنگی و گفت‌وگوی ادیان»

کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، اولین پیش‌نشست‌ همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی را با موضوع «اربعین، تعاملات میان فرهنگی و گفت‌وگوی ادیان» برگزار می‌کند.

پیش‌نشست‌ همایش «آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی»به گزارش ایکنا، «آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی» موضوع سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی است که توسط ستاد فرهنگی اربعین حسینی و با همکاری مجمع دانشگاهیان کربلا و مرکز پژوهش‌های کربلا برگزار می‌شود. در همین راستا کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، اولین پیش‌نشست‌ این همایش را برگزار می‌کند.

«اربعین، تعاملات میان فرهنگی و گفت‌وگوی ادیان» عنوان این پیش نشست است که روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در این پیش نشست، «اصغر واعظی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی»، «بلاسم عزیز شبیب الزاملی از دانشگاه کوفه» و «مرتضی سمنون مهدوی، رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی» سخنرانی می‌کنند و در ادامه حجت‌الاسلام منصور میراحمدی مقاله خود تحت عنوان «رسالت اجتماعی حسینی؛ تحلیلی بر نظام معنایی روابط اجتماعی در رفتار و گفتار امام حسین علیه‌السلام در قیام عاشورا» را ارائه خواهدکرد.

همچنین محمدعلی صادق‌زاده نیز مقاله خود با عنوان «اربعین حسینی به مثابه رسانه جهانی با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری» ارائه خواهدکرد؛ حجت‌الاسلام محمد مهدی باباپور نیز دبیر این همایش علمی است.

یادآوری می‌شود این پیش همایش از طریق شبکه اینترنتی عبرات abarat.tv به صورت زنده پخش خواهدشد.

انتهای پیام
captcha