افتتاح ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
کد خبر: 4198309
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

افتتاح ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

همزمان با فرا رسیدن جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افتتاح شد.

افتتاح  پروژه بهداشتی و درمانیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز، 17 بهمن ماه، در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: این پروژه‌های بهداشتی و درمانی با زیربنای بیش از هزار و ۹۳۴ مترمربع و اعتبار بالغ بر ۳۳۶ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی خواهد بود.
 
وی در ادامه پروژه‌های مهم و قابل افتتاح دانشگاه در دهه فجر انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم قابل افتتاح در دهه فجر، بخش ام آر آی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال است، از ویژگی‌های این دستگاه دقت بالا، وضوح تصویر و تصویربرداری برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین از افتتاح پایگاه اورژانس شهری شماره ۲ خاش، پایگاه اورژانس کله‌گان سراوان و ساخت و تجهیز ستاد بحران اورژانس ۱۱۵ زاهدان خبر داد و گفت: با ساخت، تجهیز و افتتاح این پایگاه‌ها که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۴ میلیارد ریال صورت گرفت شاهد ارتقای بیش از پیش خدمات فوریت‌های پیش بیمارستانی خواهیم بود.
 
غزنوی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی به ۵ خانه بهداشت جلدک زاهدان، محمدآباد کورین،  جوانتل زاهدان، اسماعیل آباد زاهدان، کشک سیب و سوران و یک مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در زاهدان اشاره کرد و گفت: برای ساخت و تجهیز این ۵ خانه بهداشت و ۱ مرکز خدمات جامع سلامت نیز بیش از ۹۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
 
وی در ادامه گفت: افتتاح دستگاه سی‌تی سیمولاتور در بیمارستان علی بن ابی طالب(ع) زاهدان با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین از افتتاح انبار استراتژیک دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و گفت: انبار دارویی استراتژیک دانشگاه با اعتبار بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نوسازی و بهسازی شده است، همچنین راه‌اندازی ۴ مرکز خدمات سلامت روان (سراج) در شهرهای زاهدان، خاش و سراوان از دیگر پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام
captcha