در جنگ شناختی کنونی برای روشنگری نسل نو بکوشیم
کد خبر: 4198391
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

در جنگ شناختی کنونی برای روشنگری نسل نو بکوشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ شناختی هستیم، گفت: در راستای روشنگری نسل نو باید روایتگری دقیقی داشته باشیم

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مدرسه انقلاب «با محوریت موضوعی روایت دوگانه استعمار و استقلال» اظهار کرد: روایتگری خوبی‌ها را در سال گذشته در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۵۵۲ نفر معتکف داشتیم که این آمار در سال جاری به ۲۱ هزار و ۵۵۶ معتکف رسید

وی بابیان اینکه درواقع حدود ۱۰ هزار نفر به جمعیت معتکف استان افزوده شد، بیان کرد: ۸۰ درصد معتکفان خراسان جنوبی از دانش آموزان ما بودند که یک اتفاق مثبت است و باید به‌درستی روایت شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه بسیاری از معلمان با دانش‌آموزان خود در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند، ادامه داد: همچنین در مدارس کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ را نیز دنبال کرده‌ایم که مورد اقبال نوجوانان قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: برخی از جوانان و نوجوانان به استکبار و معاندان به چشم دشمن نگاه نمی‌کنند و ازاین‌جهت در اغتشاشات سال گذشته تصور می‌کردند که آنان دلسوز هستند و ازاین‌جهت دروغ‌هایشان را باور کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد افول آمریکا را روایت کند باید مطالعه جدی در این زمینه داشته باشد تا بتواند طرف مقابل را به‌خوبی مجاب کند، گفت: باید بدانیم که آمریکا در کدام بخش محبوبیت اجتماعی، اقتصادی، گفتمانی و یا نظامی رو به افول رفته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: هنوز فراموش نکرده‌ایم که در زمان پهلوی بر روی فیش حقوقی مستشاران آمریکایی در ایران مبلغی به‌عنوان «حق توحش» نوشته‌شده بود و همه این به‌صورت مستند ثبت در تاریخ شده است

وی بابیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ شناختی هستیم، بیان کرد: در راستای روشنگری نسل نو باید روایتگری دقیقی از تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس داشته باشیم.

 فرهادپور، مسئول مدارس صدرای خراسان جنوبی گفت: امام آمد، انقلاب را برای ما مشق کرد تا درس خواندن های دانش آموزان، "قله" پیدا کند و در راستای حرکت جامعه بشری به سمت "تمدن نوین اسلامی" جهت دهی شود مدرسه انقلاب روایتی واقعی از دوران "استعمار پهلوی" تا دوران "استقلال خمینی" می‌باشد. 

وی با بیان اینکه محوریت برگزاری این نمایشگاه روایت دوگانه استعمار و استقلال است، افزود: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» شامل 10 غرفه بوده و به مباحثی پیرامون متمدن های برده بردار، الگوهای زورکی، امپراتوری دیکتاتور، دستاوردهای انقلاب، گوهرشاد، افول آمریکا، دختران و پسران حاج قاسم، فلسطین، مدرسه آینده و انتخابات می‌پردازد.

مسئول مدارس صدرای خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین اظهار کرد: هر دانش آموز به عنوان یک راوی در عرصه جهاد تبیین می‌باشد.

 

انتهای پیام
captcha