غزه با الگوگیری از فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا تحول ایجاد کرد
کد خبر: 4198417
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
حجت‌الاسلام مرادی:

غزه با الگوگیری از فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا تحول ایجاد کرد

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به مسأله فلسطین، گفت: انقلابمان را طبق فرمایش امام راحل با فرهنگ‌سازی به جهان صادر کردیم و در حال حاضر نیز غزه با الهام‌گیری از همین فرهنگ و به برکت امام و رهبری تحولی در دنیا ایجاد کرده است.

حجت الاسلام محمد هاشم مرادی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در عنبات استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدهاشم مرادی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه درعتبات عالیات استان مرکزی، امروز، 17 بهمن، در مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، که در مرکز آموزشی درجه‌داری نیروی هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) اراک برگزار شد، بیان کرد: دهه فجر فرصتی مغتنم است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را به سمع و نظر عموم مردم برسانیم.  

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 جرقه انقلاب را زده و با پشتوانه مردم و جوانانی که آن زمان هنوز در گهواره بودند، مسیری درخشان به سمت سعادت را ترسیم کردند. پس از ورود حضرت امام به میهن در سال 57، نیروی هوایی اولین نیرویی بود که به ندای امام و مقتدای خویش لبیک گفت و می‌توان این یگان ولایی را مصداق آیه «وَ السّابِقُوْنَ السّابِقُوْنَ * اُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ» دانست.

مرادی ادامه داد: پیوند نیروی هوایی با امام راحل فقط بیعت نبود و آنان پس از آغاز جنگ دلاورانه به صحنه‌های نبرد شتافتند و 140 فروند هواپیمای جنگی از پایگاه‌های مختلف ایران علیه صدام و ضربه زدن به پیکر رژیم بعث عراق به پرواز درآمدند و پایگاه‌های عراق را درهم شکستند. در عملیات والفجر 8 نیز بیش از 80 فروند هواپیمای جنگی صدام را از فعالیت ساقط کردند.

وی ضرورت تبیین دستاوردهای نظام برای نوجوانان و جوانان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در زمان جنگ و حمله عراق به کارخانجات اراک، پدافند هوایی با تمام قوا و توان از سرمایه‌های ملی دفاع کرد و اجازه نداد ضربه‌ای به این کارخانجات وارد شود. محبوبیت امروز پدافند هوایی، مرهون رشادت‌هایی است که در گذشته انجام شده است و این محبوبیت تا امروز با قوت بیشتر از قبل ادامه دارد.

مرادی با اشاره به درخشش ایرانی‌ها در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: ایرانی که توان ساخت سیم‌خاردار نداشت، امروز جزو 10 کشور برتر موشکی، 5 کشور برتر دریایی و 17 کشور برتر پزشکی است.

وی به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم فلسطین 75 سال است که مظلومانه به شهادت می‌رسند. مسئله فلسطین امروز جهانی است. مردم آزادی‌خواه در تمام دنیا با الهام‌گیری از انقلاب ایران در برابر ظلم ایستاده و از حق خود دفاع می‌کنند. روزی امام راحل فرمودند: «ما انقلابمان را به جهان صادر می‌کنیم». آن روز همه در فکر جنگ بودند، اما نمی‌دانستند برای صدور انقلاب ما نیاز به جنگ نداشتیم و با فرهنگ‌سازی توانستیم اهداف عالیه را نهادینه کنیم. در حال حاضر نیز غزه با الهام‌گیری از همین فرهنگ و به برکت امام و رهبری تحولی در دنیا ایجاد کرده است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه درعتبات عالیات استان مرکزی در پایان به برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در سه هزار و 700 نقطه از جهان و حضور 90 کشور در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: جوانان بدانند که شناخت ولی‌فقیه و پیروی از ایشان کمر دشمنان را خاهد شکست. جوانان زندگی خود را با قرآن و عترت پیوند زده و همواره محبت و حمایت از ولی‌امر مسلمین را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی تقدیر شد.  

انتهای پیام
captcha