اساس کار حراست صیانت، هدایتگری و دست‌گیری است
کد خبر: 4199343
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

اساس کار حراست صیانت، هدایتگری و دست‌گیری است

آیت‌الله محامی گفت: پایه و اساس کار حراست صیانت، حفظ، هدایتگری و دست‌گیری است نه مچ‌گیری برای مجازات و البته در این جهت باید مجموعه‌ای از کارهای پیشینی، همزمان با واقعه و اقدامات پسینی صورت گیرد.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان، 22 بهمن‌ماه، در دیدار رئیس سازمان حراست کل کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به استفاده از ظرفیت‌های کشور تأکید دارند و اگر ما از این فرصت‌ها به درستی استفاده می‌کردیم به مراتب دارای وضعیت بهتری بودیم اما این گونه نیست و باید دلیل آن را پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: در دیدار مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم عنوان کردم که ریاست محترم جمهور و برخی از وزرا شب و روز خود را گذاشته و همواره در حال کار و تلاش هستند اما این حجم از تلاش باید خروجی مناسبی داشته باشد که خروجی چندان مطلوب نیست و دلایل مختلفی دارد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در برخی از دستگاه‌ها کار به‌خوبی صورت نمی‌گیرد حال اگر حراست جهت مراقبت و صیانت از دستگاه ایجاد شده پس این کم کاری و تخلفات نباید تحقق پیدا کند و زمانی که با کم کاری و تخلف مواجه می‌شویم نشان از این دارد که دستگاه حراست ما نیز دارای آسیب‌هایی است.

وی ادامه داد: متأسفانه دامنه فساد گسترده شده و فسادهای کوچک و بزرگ نیز در برخی از دستگاه‌ها به چشم می‌خورد که در چنین شرایطی دیگران هم دچار لغزش خواهند شد و طبعاً عملکرد حراست دستگاه تحت سؤال قرار می‌گیرد.

امام‌‌ جمعه زاهدان تصریح کرد: باید عوامل آسیب را بررسی و در این جهت تدبیر شود که یک بخش طراحی ساختار مناسب و بخش دیگر نیز پالایش نیروی انسانی است، دشمن به‌دنبال القای ناکارآمدی نظام است و ما اگر هنری داریم باید کارآمدی نظام را ثابت کنیم و لازمه کار این است که همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و در این جهت حراست دستگاه نقش ویژه‌ای بر عهده دارد.

آیت‌الله محامی گفت: در استان سیستان‌و‌بلوچستان گردش مالی بالایی وجود دارد که وسوسه‌انگیز بوده و زمینه لغزش وجود دارد و باید روی جنبه‌های انگیزشی نیروها کار صورت گیرد و اگر بتوانیم روحیه و فرهنگ بسیجی را حفظ کنیم مؤثر واقع خواهد شد، کار حراست دارای حساسیت‌های زیادی است از این جهت که یک طرف افراد و طرف دیگر نظام اسلامی قرار می‌گیرد و گاهی برخوردها و تصمیم‌گیری‌های ما همراه با افراط و تفریط است.

وی اضافه کرد: گاهی افراد بر اثر خصومت‌های شخصی و با نگاه‌های قومی و قبیله‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند و در مقابل مواردی هم مشاهده می‌شود که افراد بر اثر نگاه‌ قومی و قبیله‌ای نسبت به خطاها چشم پوشی می‌کنند و در هر دو صورت آسیب به نظام اسلامی وارد خواهد شد، پایه و اساس کار حراست صیانت، حفظ، هدایتگری و دست‌گیری است نه مچ‌گیری برای مجازات و البته در این جهت باید مجموعه‌ای از کارهای پیشینی، همزمان با واقعه و اقدامات پسینی صورت گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: در این جهت کار‌های پیش‌بینی و پیشگیری دارای اهمیت بیشتر است و همان ابتدای راه که فرد چار فساد می‌شود باید به او تذکر داد نه اینکه اجازه دهیم به طور کامل دچار فساد شود و بعد به دنبال عزل و برخورد با او باشیم.

انتهای پیام
captcha