مراسم چهلم شهدای کرمان در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 4199414
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

مراسم چهلم شهدای کرمان در بیرجند برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مراسم چهلم شهدای کرمان، پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز دوشنبه  ۲۳ بهمن در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: مراسم چهلمین روز شهادت شهدای کرمان پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ در قطعه دو گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم محوری گرامیداشت روز جانباز نیز در مرکز استان همزمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

طالبی بیان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌ محوری به منظور قدردانی از چهار هزار جانباز استان با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها انجام خواهد شد..

معاون استاندار با تأکید بر اینکه امنیت و پیشرفت کشور به برکت خون شهداست که از بالاترین سرمایه خود در راه وطن گذشتند، گفت: هر اقدامی در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیف شرعی مدنظر همه مدیران و دست اندرکاران باشد.

وی بیان کرد: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی باید صرف فرهنگ ایثار و شهادت شود، ضمن اینکه برنامه‌های اجرایی باید به تأیید دستگاه تخصصی برسد.

طالبی با اشاره به گلایه‌های مردم نسبت به حذف تصاویر شهدا از تابلوی معابر بیرجند ادامه داد: در این زمینه به شهرداری تذکر داده می‌شود و با توجه به اینکه برخی تابلوهای سطح شهر به معرفی مشاهیر اختصاص یافته انتظار است حداقل نیمی از آن‌ها برای شهدا باشد.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه اگر شهدا جانفشانی نمی‌کردند اوضاع ایران از برخی کشورهای منطقه بدتر بود، اظهار کرد: ایران به برکت خون شهدا سربلند شده و هیچ ابرقدرتی جرأت ندارد کوچکترین تجاوزی انجام دهد برای همین هم به گروهک‌های تکفیری متوسل شده و ترور کور انجام می‌دهد.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردم به جهت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: مردم همواره به خاطر نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف حضور پر رنگ داشته‌اند و حل مشکلات را نیز از مسئولان درخواست دارند.

انتهای پیام
captcha