وجه ممیز جهاد دانشگاهی باید کارهای دشمن شکن باشد
کد خبر: 4199907
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

وجه ممیز جهاد دانشگاهی باید کارهای دشمن شکن باشد

قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور با تأکید بر اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دشمن‌شکن بوده است، یادآور شد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری وجه ممیز جهاد دانشگاهی باید کارهای دشمن شکن باشد که تا کنون اینگونه بوده است.

حسن فارسی قائم مقام جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از همدان، حسن فارسی، قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور، امروز ۲۵ بهمن‌ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی همدان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است که دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، از عرصه‌های علوم انسانی و هنر تا حوزه‌های علوم پزشکی و پژوهشی مشغول نقش آفرینی است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی همیشه نوآور خلاق و پیش رو بوده است، اگر اینگونه نبود شاید تاکنون اثری از جهاد نمی‌ماند.

فارسی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دشمن‌شکن بوده است، یادآور شد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری وجه ممیز جهاد دانشگاهی باید کارهای دشمن شکن باشد که تا کنون اینگونه بوده است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نوآوری‌ها و اثرگذاری‌ها محقق نشده مگر با نیروها و اعضای جهادی، افزود: جهاد دانشگاهی سرمایه فیزیکی زیادی ندارد و بزرگترین سرمایه جهاد همان نیروهای آن است. مدیران جهاد دانشگاهی سختی‌ها را به جان می‌خرند و اصل در مدیریت جهادی این روحیه بوده است.

فارسی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های بالایی در گردشگری، کشاورزی و معادن دارد، گفت: اگر ظرفیت بالاست نیازهای مختلف نیز وجود دارد. ظرفیت‌ها و نیازهای استان شناسایی شده است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی همدان با استفاده از این ظرفیت‌ها بتواند در راستای ارتقا استان انجام دهد.

وی با تأکید بر ارتقای جایگاه جهاد دانشگاهی همدان در استان، افزود: ایسنای همدان در خیلی از موضوعات رتبه بالایی در کشور دارد و جهاد دانشگاهی همدان با وجود ایسنا، ایسپا و ایکنا می‌تواند اتاق فکر فرهنگی رسانه‌ای برای مدیریت ارشد استان باشد. جهاد دانشگاهی می تواند با ظرفیت پژوهشی، نبض رسانه‌ای نیاز سنجی و افکار سنجی استان را در دست داشته باشد و به مسئولين استان کمک دهد.

قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور تأکید کرد: ما هم وظیفه خود می‌دانیم با ظرفیت جهاد دانشگاهی در استان همدان حامی استان باشد و شبکه علمی فرهنگی و آموزشی کشوری پشتیبان این استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات برای جهاد دانشگاهی که نهادی انقلابی یکی از مقاطع حساس و مهم است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان اولین انقلاب پست مدرن منشأ الهام بوده است و طبیعی است که زمانی که قرار است مردم که صاحب انقلاب هستند نقش‌آفرینی و پشتیبانی سازی کنند کانال‌ها و رسانه‌های مختلف تلاش به خدشه دار کردن آن می‌کنند.

انتهای پیام
captcha