«شب‌ چله» نگاهی جدید به زیارت دارد
کد خبر: 4200657
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

«شب‌ چله» نگاهی جدید به زیارت دارد

حسین خوش‌بیان، کارگردان فیلم کوتاه «شب چله»، گفت: این فیلم نگاهی جدید به معنا و مفهوم زیارت دارد.

زیارت

حسین خوش‌بیان، کارگردان فیلم کوتاه «شب چله» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اثر جدید خود گفت: این فیلم کوتاه در 25 دقیقه تولید شده است و در آن به معضلات اجتماعی توجه می‌شود. علاوه بر پرداختن به موضوعات اجتماعی به مفهوم زیارت و خانواده نیز پرداخته شده است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه آبشخور مسائلی است که در جامعه وجود دارد. این اثر در حد توان به موضوع احترام به والدین توجه می‌کند. همچنین خانواده امن‌ترین محل برای آدم‌هاست و نباید مشکلات زندگی ما را از چنین کانونی دور کند.

این فیلمساز ادامه داد: این فیلم سینمایی در تهران و شهرری فیلمبرداری شده است. بخش‌های از این فیلم در آستانه شیخ صدوق جلوی دوربین رفته است. در این کار علاوه بر کارگردانی تهیه و نویسندگی را هم بر عهده دارم. درباره بحث زیارت هم باید بگویم آنچه در این فیلم شاهد آن هستیم تاثیرات زیارت روی آدم‌هاست. در «شب چله» نشان داده می‌شود زیارت می‌تواند ابزاری موثر برای آرامش خیال باشد.

این کارگردان اعلام کرد: نسیم علی‌پور و کاظم علی‌رضا در این فیلم کوتاه نقش‌آفرینی کرده‌اند. برای این کار پژوهش زیادی انجام و سبب شد که رشته تحصیلی خود را تغییر دهم و مشغول تحصیل در رشته جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی شوم.

خوش‌بیان اظهار کرد: این فیلم با بودجه شخصی ساخته شده است، اما اگر بودجه این کار تأمین شود، قابلیت تبدیل به فیلم سینمایی را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha