جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 4200712
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود

جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور از بهمن‌ماه امسال به مدت یک‌سال تا ماه بهمن سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان کشور از بهمن‌ماه امسال به مدت یک‌سال تا ماه بهمن سال آینده برگزار می‌شود.

«آرمانگرایی» با توجه به سبک زندگی در نهج‌البلاغه، تربیت فرزند و فرزندآوری در نهج‌البلاغه؛ «مدیریت و حکمرانی» با توجه به مدیریت جهادی، مبارزه با فساد از نگاه امام علی(ع)، روحیه جهادی از نگاه امام علی(ع)، رشد اقتصاد از منظر نهج‌البلاغه، تولید علم و فناوری در نهج‌البلاغه؛ «خانواده» با توجه به سبک زندگی در نهج‌البلاغه، تربیت فرزند و فرزند آوری در نهج‌البلاغه و «دشمن‌شناسی» با توجه به دشمن شناسی از نگاه نهج‌البلاغه و استکبار ستیزی و مقاومت در نهج‌البلاغه از جمله محورهای این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های ادبیات(داستان‌نویسی، شعر، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی)، هنر (عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی، عکس‌نوشته)، رسانه (برنامک، نماهنگ، پادکست، موشن‌گرافی، راه‌اندازی رسانه مجازی) معارف(مفاهیم نهج‌البلاغه، آموزش مجازی، حفظ نهج‌البلاغه، کتابخوانی،)، پژوهش(رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان‌رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی) آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ترویج خوانش و مطالعه نهج‌البلاغه برای فراگیر کردن نظام فکری و عقلانیت علوی در جامعه اسلامی، تولید محتوای کارآمد و اثربخش ناظر به نیازهای امروز جامعه دانشگاهی با تکیه بر تعالیم نهج‌البلاغه، استفاده از ظرفیت‌های نهج‌البلاغه برای جهاد تبیین و پاسخ علمی به شبهه افکنان، دشمن‌شناسی و روش‌های مقابله با آن در مکتب امام علی(ع) ازجمله اهداف این جشنواره است.

20 کمک‌ هزینه سفر به عتبات عالیات، 40 سفر به مشهد مقدس به‌صورت خانوادگی، 20 تبلت، 30 گوشی تلفن همراه، 30 جایزه یک میلیارد ریالی از جوایز این جشنواره است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره می‌توانند به نشانی RASANAHAD.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha