تمام ادیان آسمانی پیروان خود را به افزایش جمعیت فرامی‌خوانند
کد خبر: 4201414
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

تمام ادیان آسمانی پیروان خود را به افزایش جمعیت فرامی‌خوانند

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دین اسلام و تمامی ادیان آسمانی پیروان خود را به افزایش جمعیت فرامی‌خوانند.

امیر محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز ۳ اسفندماه در اختتامیه سومین همایش فرزند اولی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور ۲۵۰ زوج به‌همراه فرزندان‌شان به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان، اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های تربیتی ارتقاء بینش و بصیرت کارکنان جوان برای شکل‌گیری درست خانواده و توجه به ضرورت‌های یک زندگی به سبک اسلامی-ایرانی و ازدیاد فرزندانی است که در سایه تربیت صحیح آینده کشور عزیزمان را تضمین خواهند کرد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری از چند سال گذشته برای ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و فرزندآوری برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. این جشنواره یکی از اقدامات شایسته ارتش و از ابتکارات این سازمان در تعامل با فرماندهان ما بوده است و همه سازمان‌ها، ادارات و فرماندهان در سرپنجه‌های ارتش با تلاش همه‌جانبه مسیر حمایت از شما جوانان برای ازدواج و فرزندآوری را هموار می‌کنند و در سال‌های اخیر شاهد اقدامات بسیاری در این خصوص بوده‌ایم.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به برگزاری سه دوره جشنواره فرزنداولی‌ها، گفت: در طول سه دوره جشنواره فرزنداولی‌ها، برای ۱۲۰۰ زوج از ستاد ارتش، نیروی زمینی، نیروی پدافندهوایی، نیروی دریایی و سازمان‌های حفاظت اطلاعات و عقیدتی سیاسی ارتش، کارگاه‌های تربیت اسلامی فرزندان و اهمیت ازدیاد نسل برگزار شده و اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم تلاش بیشتری داشته باشیم تا تعداد بیشتری از جوانان و فرزنداولی‌ها را پوشش دهیم، چراکه دین اسلام و تمامی ادیان آسمانی پیروان خود را به افزایش جمعیت فرامی‌خوانند.

محمودی ضمن اشاره به آیه ۷۲ سوره نحل و با بیان اینکه تولید نسل مکمل هدف نهایی ازدواج یعنی ایجاد آرامش است، افزود: یکی از مهمترین برکاتی که با تولد فرزند وارد زندگی می‌شود، ایجاد نشاط است‌. بر اساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند، بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت می‌برند، همچنین فرزندآوری تأثیرات جسمانی مفیدی برای پدر و مادر نیز دارد و به‌طور کلی فرزندآوری سبب اجتماعی شدن والدین می‌شود.

همچنین امیر مجتبی شهمیری، معاون هماهنگ‌کننده دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، اظهار کرد: ستاد ملی جمعیت در کشور اذعان دارد که نیروهای مسلح در امر فرزندآوری از مجموعه سازمان‌های کشور جلوتر هستند و در گزارشات اشراف ۱۴۰۱ که دفتر عقیدتی سیاسی در حوزه خانواده و اصل فرزندآوری منتشر کرده است، ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در بین سازمان‌های نیروهای مسلح رتبه برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، افزود: پیامبر(ص) به نکاح و ازدیاد جمعیت توصیه بسیاری داشتند، بنابراین همه شما مورد افتخار مستقیم پیامبر اسلام هستید، همچنین مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند هرکس کوچکترین قدمی در راه افزایش جمعیت و فرزندآوری بردارد، شامل دعاهای نماز شب من خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: خانواده نیروهای مسلح با بیش از یک میلیون نفر و با وابستگان خود در خانواده، یک جمعیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفری در کشور را شامل می‌شوند و ما می‌توانیم در زمینه فرزندآوری با تلاش‌ هم نهضتی را ایجاد کنیم، حضرت آقا با بصیرت و با همه مشغله‌هایی که دارند، حتی برای کوچکترین موارد در این زمینه وقت می‌گذارند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: در آموزه‌های دینی زندگی فرزندان به سه قسمت هفت‌ساله تقسیم می‌شود، تا هفت سالگی فرزندان خود را آزاد بگذارید تا استعدادهای درونی‌شان را نشان دهند، در هفت ساله دوم زندگی فرزندان، پدر و مادر می‌توانند نسبت به برخی امور آنان خود را امر و نهی کنند و نهایتاً در هفت ساله سوم این فرزند جوان شده و باید او را مشاور خود قرار دهید، جوان در مشورت با پدر و مادر خود احساس شخصیت می‌کند.

وی ادامه داد: هیچ سرمایه‌ای در زندگی به پای فرزندان نمی‌رسد و  همه‌ هستی آدم فرزند اوست، لذا فرد همه مشکلات را برای آسایش و عزت فرزند خود به جان می‌خرد. انسان پیچیده‌ترین خلقت خداست، اما گاهی برای تربیت او از هیچ راهنمایی استفاده نمی‌کنیم، در حالی‌که آموزه‌های دینی دفترچه راهنمای نحوه تربیت فرزندان است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به کامل بودن دین اسلام، اظهار کرد: بچه‌ها می‌فهمند و تمام حرکات پدر و مادر و مسائل پیرامون خود را درک و جمع‌آوری می‌کنند و اگر کسی آموزه‌های دینی را در زندگی اجرا کند، فرزندش نابغه خواهد شد. درود خدا به مادرانی که اهتمام ویژه به تغذیه و تربیت فرزندان دارند تا افراد ارزشمندی تحویل جامعه دهند، مرد از دامن زن و مادر به معراج می‌رود.

جلیلی‌صفت با تأکید براینکه تربیت اساسی‌ترین مسئله در زندگی است، گفت: باید فضای مساعد را برای تربیت خوب فرزندان مهیا کرد. سالم بودن، آرامش، شادی و تفاهم در فضای زندگی نیازمند این است که پدر و مادر با هم خوب باشند و تا فضای خانه آرام و سالم‌ نباشد، فرزند خانواده پیشرفت نخواهد کرد، صفا،‌ عشق،‌ صمیمیت و محبت باید در زندگی باشد تا فرزندان ارزشمندی به جامعه تحویل دهیم. 

انتهای پیام
captcha