مراسم احیای شب نیمه شعبان در بندرانزلی برگزار شد
کد خبر: 4201832
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

مراسم احیای شب نیمه شعبان در بندرانزلی برگزار شد

مراسم احیای شب نیمه شعبان با حضور بیش از 200 زائر شرکت‌کننده در جوار بقعه سیدمحمد نجفی بندرانزلی برگزار شد.

احیای شب نیمه شعبان در بندرانزلی

حجت‌الاسلام سیدابراهیم مرتضوی، امام جماعت آستان مقدس آیت‌الله سیدمحمد نجفی بندر انزلی بامداد امروز، ششم اسفندماه در جریان برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرای برنامه شب‌زنده‌داری شب نیمه شعبان در جوار این بقعه در دو بعد فرهنگی و معنوی لحاظ شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم و در بعد فرهنگی برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانانی که همراه والدین خود در این مسجد حضور داشتند تدارک دیده شد، افزود: قرائت دعای کمیل، مداحی، اقامه نمازی که برای این شب توصیه شده، قرائت مناجات شعبانیه و قرائت قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی بود که در این شب اجرا شد.

امام جماعت آستان مقدس سیدمحمد نجفی بندر انزلی گفت: با توجه به اینکه روزه‌داری در روز نیمه شعبان مستحب است، پذیرایی سحری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که به نیت ۳۱۳ یار امام زمان(عج)، ۳۱۳ پرس غذا به همت بانیان، تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه طبق آمار، بیش از ۲۰۰ نفر از آقایان و بانوان شهرستان در این مراسم حضور داشتند، گفت: حسن ختام این مراسم اقامه نماز جماعت صبح بود. این مراسم برای اولین بار است که در این مسجد و حتی در سطح شهرستان با این کیفیت و تعداد نفرات برگزار شد و امیدواریم شرکت‌کنندگان بهره معنوی را کسب کرده باشند و این اقدام مورد رضایت الهی و حضرت ولی عصر(عج) واقع شود.

انتهای پیام
captcha