پرچم ایران بالاست
کد خبر: 4202663
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
برخط جامعه

پرچم ایران بالاست

دعوت صنف‌های گوناگون، مسئولان و مردم برای حضور پرشور در انتخابات 11 اسفند، برگزاری همایش «هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین»، برگزاری پنجمین دوره همایش سواد رسانه‌ای، برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه‌شعبان و آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله رویدادهای مهم حوزه اجتماعی در هفته‌ای بود که گذشت. 

برخط جامعهبه گزارش ایکنا، دعوت صنف‌های گوناگون، مسئولان و مردم برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری همایش «هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین»، برگزاری پنجمین دوره همایش سواد رسانه‌ای، برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه‌شعبان و آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله رویدادهای مهم حوزه اجتماعی است. 
 
یکشنبه ششم اسفند مصادف با نیمه شعبان، سالروز میلاد مبارک حضرت، ولی عصر(عج) بود که برنامه‌های متنوعی اعم از پویش اطعام مهدوی، پویش «عهد می‌بندم»، برنامه «شیرین‌کام» ویژه دانش‌آموزان، پویش «عزیزم مهدی»، نورافشانی شهر‌های کشور و میزبانی ۱۲ هزار ایرانی در عتبات عالیات در نیمه شعبان برگزار شد.
 
در همین هفته، مصاحبه‌های متنوعی در خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت که از جمله موضوعات آن می‌توان به جایگاه زنان در جامعه، تأثیرات فردی باور به انتظار، تبیین صحیح مهدویت در جهان، جایگاه نظام آموزشی و تربیتی کشور، حجاب و عفاف و راهکارهای محرومیت‌زدایی از جامعه اشاره کرد. 
 
دعوت جهادگران جهاددانشگاهی از ملت ایران برای حضور در پای صندوق‌های رأی
 
جهادگران جهاددانشگاهی با صدور بیانیه‌ای از تمامی ملت فهیم ایران و به‌ویژه نسل جوان دعوت می‌کنند تا جمعه ۱۱ اسفندماه با حضور پرشور  و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند و  افرادی اصلح و کارآمد را برای اداره کشور برگزینند.
 
رأی ما ایران را می‌سازد
 
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جدیدترین طرح دیوارنگاره میدان انقلاب تهران همراه با شعار «رأی ما ایران را می‌سازد...» رونمایی شد. این دیوارنگاره دعوتی جمعی از مردم برای حضور در انتخابات است، که با نشانی از برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» هشتم اسفند ماه اکران شد.   
 
پرچم ایران بالاست
 
حضور در انتخابات به معنای تعاون بر تقوا و نیکویی است
 
حجت‌الاسلام محسن درستکار، رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر حضور پرشور جهادگران کشور در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: از منظر قرآنی، آنچه حلقه مؤمنانه و متدینان صالحین را از فاسقین متمایز می‌کند، تعاون بر نیکی و فاصله گرفتن از تعاون بر اثم و همیاری با دشمنان است؛ از همین روست که پروردگار عالم می‌فرماید: «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوى وَ لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإثْمِ وَالْعُدْوانِ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ شَدیدُ الْعِقابِ؛ و در انجام نیکى‌ها و دورى از ناپاکى‌ها یکدیگر را یارى دهید و هرگز در گناه و ستم، به هم یارى نرسانید و از خداوند پروا کنید که همانا سخت کیفر است».
 
وی به عنوان نماینده ۱۰۲ هزار گروه و هسته جهادی کشور با دعوت از عموم جهادگران برای حضور پرشور در انتخابات، گفت: حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام برخاسته از خون هزاران شهید و به معنای تعاون بر تقوا و بِرّ است.
 
زن باید نقش‌آفرینی مؤثر اجتماعی داشته باشد
 
آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس هیئت امنای جامعه‌المصطفی العالمیه در دیدار با جمعی از زنان فعال اجتماعی تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، موقعیت و جایگاه زنان در جامعه ارتقا پیدا کرده است، گفت: زن در نگاه جامعی که مبتنی بر منطق اسلامی است، باید نقش‌آفرینی و مشارکت اجتماعی داشته باشد، در موضوع مربوط به زنان سرپرست خانواده نیاز به تدابیر و حمایت قانونی و اجرایی داریم، متاسفانه در مسئله طلاق هم مشکلاتی وجود دارد و البته این مشکلات گریبان زن را بیش از مرد می‌گیرد. مجلس و دولت باید تدبیر‌های متناسبی برای رفع این مشکلات بیندیشند.
 
انتظار فرج باید از فکر به رفتار منجر شود
 
حجت‌الاسلام محمدرضا فؤادیان، کارشناس و پژوهشگر حوزه مهدویت در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیرات فردی باور به انتظار و فرج گفت: انسان، هر نکته‌ای را که بداند و بلد باشد، یکسری برکات برای او دارد، مثلاً اگر یک نکته روانشناسی یاد بگیریم، سبک و سیاق زندگی ما متفاوت می‌شود، از این رو اگر اعتقادمان به امام زمان (عج) زیاد باشد، آثار و برکات متعددی خواهد داشت. اعتقاد به امامی که ما را می‌بیند، می‌شنود و لبیک‌گوی ماست، به انسان هویت می‌دهد و امیدآفرین است.
 
پرچم ایران بالاست
 
وی سه اثر مهم انتظار را هویت‌آفرینی، آرمان‌زایی و خودسازی دانست و افزود: این نوع انتظار به ما می‌گوید که شما می‌توانید نقش مهمی را برای مدینه فاضله ایفا کنید و تنها و رها نیستید؛ چراکه انتظار، متوقف ماندن نیست و به معنی حرکت و تلاش است. انتظار فقط و فقط یک حالت روانی نیست، کسی که منتظر امام زمان(عج) باشد، مانند کسی است که در خیمه حضرت و کنار ایشان است و درک این مسئله برنامه‌های زیادی را برای فرد منتظر ایجاد می‌کند، چراکه اعمال ما، تحت نظارت، ولی خداست و این باعث می‌شود مراقب رفتار، اعمال و سخنان خود باشیم و حاصل همین مراقبت، خودسازی است.
 
متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
پیاده‌روی اربعین؛ ظرفیت عظیم نشر معارف مهدوی در جهان
 
مهدویت و منجی‌گرایی دغدغه تمامی انسان‌ها و در دوران‌های مختلف تاریخی بوده است و در روزگار ما نیز که انسان معاصر دچار بی‌عدالتی‌ها و ظلم در عرصه جهانی است، این مسئله حایز اهمیت است.
 
حجت‌الاسلام محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با تبیین صحیح مهدویت در جهان اظهار کرد: موضوع مهدویت از نگاه آیات و روایات موضوعی جهانی است و به شیعیان و یا حتی مسلمانان محدود نیست. بنابر روایات، امام زمان (عج) نه فقط برای نجات شیعه و یا مسلمانان بلکه برای نجات بشریت قیام می‌کند. این مسئله به ما نشان می‌دهد که باید برای این موضوع به صورت جهانی اندیشه و برنامه‌ریزی کنیم و نمی‌توانیم در رابطه با این قضیه در حد محدود کشور خود و یا حتی کشور‌های اسلامی فعالیت کنیم.
 
وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین، ظرفیتی عظیم برای نشر معارف مهدوی است، گفت: یکی از بستر‌های معرفی امام زمان(عج)، جریان اربعین است که اخبار آن به صورت لحظه به لحظه در جهان منتشر می‌شود.
 
متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
تصویرگری اخلاقی جاودانه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه
 
ششمین نشست از سلسله نشست‌های مجازی «فرهنگ از نگاه نهج‌البلاغه» با موضوع «اخلاق در نهج‌البلاغه» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.
 
پرچم ایران بالاست
 
در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام طباطبایی به بیان تصویرگری اخلاقی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه پرداخت که در بخشی از آن بیان کرد: در خطبه متقین بسیاری از فضائل اخلاقی مطرح شده است و کتاب‌های زیادی نیز در خصوص آن نوشته شده است. نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) (نامه ۳۱) نیز از مواردی است که گذار‌ه‌های اخلاقی زیادی دارد و در مجموعه حکمت‌ها نیز مباحث اخلاقی فراوانی را می‌بینید و حضرت علی(ع) با تصویرگری از فضائل و رذائل اخلاقی توانسته آن‌ها را به گونه‌ای به مخاطب معرفی کند که در زمان خودش محدود نماند و این تصویرسازی در طول تاریخ جاودانه بماند و محدود به زمان نباشد.
 
متن کامل نشست را اینجا بخوانید.
 
جای خالی شورای عالی تربیت در نظام آموزش و پرورش
 
ایکنا به مناسبت هشتم اسفند، روز «تربیت اسلامی» گفت‌وگویی با علی‌اصغر احمدی، کارشناس تعلیم و تربیت، عضو هیئت‌علمی بازنشسته دانشگاه تهران، مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه شهید مطهری و نویسنده کتاب «روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی»، «اصول تربیت»، «شخصیت موضوع تربیت» انجام داده است.
 
وی درباره مفهوم تربیت و جایگاه آن در نظام آموزشی معتقد است؛ مفهوم تربیت در نظام آموزشی و تربیتی کشور ما گنگ است؛ به‌همین دلیل تربیت به ساده‌ترین شکل آن یعنی ارائه اطلاعات تقلیل یافته است و به آن توجه نمی‌شود. اطلاعات باید ارائه شود، اما باید به چگونگی و چرایی ارائه اطلاعات توجه کرد؛ از طرفی با توجه به گسترش فناوری‌های ارتباطی، اطلاعات از طریق رسانه‌ها به صورت بی‌حساب به افراد ارائه می‌شود و به همین دلیل انسان‌ها دچار سوءهاضمه اطلاعاتی شده‌اند و مانند فرد همه‌چیزخوار هستند.
 
پرچم ایران بالاست
 
جای شورای عالی تربیت را در نظام آموزش و پرورش خالی می‌بینم؛ شورا‌های مختلف بسیاری در کشور وجود دارد، ولی شورایی با عنوان شورای عالی تربیت وجود ندارد؛ البته شورای عالی آموزش و پرورش داریم که مقررات و مصوبات و تصویب می‌کند؛ در حقیقت این شورا، شعبه قوه مقننه در آموزش‌وپرورش است که قوانین و مقررات را تصویب می‌کند. باید توجه کرد که مجلس ماهیت تربیتی ندارد و شعبه‌ای مانند آن در آموزش‌وپرورش مفهومی ندارد. باید شورای عالی تربیت ایجاد شود و به‌صورت واقعی به مفهوم تربیت بپردازد.
 
متن کامل این مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
ضرورت تبیین جامعه‌شناسانه حجاب در جامعه
 
موضوع حجاب و عفاف به عنوان یک اصل قانونی و شرعی همواره یک مسئله مهم بین برخی اقشار مردم و موضوعی برای سوءاستفاده معارضان و مخالفان بوده است. در این زمینه حجت‌الاسلام علی گودرزی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا گفته است؛ شاید من نخواهم که پلیس راهنمایی و رانندگی در حیطه شخصی اتومبیل من دخالت کند، اما وقتی ثمرات آن را می‌بینم که با بستن کمربند ایمنی جان بسیاری از مردم نجات می‌یابد، آن را رعایت می‌کنم. در تعبیر قصاص؛ وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ. وقتی من آن ثمره بزرگ را احساس کنم، خیلی با بار معنایی منفی الزام و اجبار برخورد نخواهم کرد. به نظر من حتی اگر شما مبانی اسلام را هم کنار بگذارید، تبیین علمی جامعه‌شناختی خوبی در جامعه ما از قانون بودن حجاب می‌توان انجام داد.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد که حجاب و عفاف از یک ناحیه خاصی در حال ضربه خوردن است به این دلیل که ما آن را حکومتی جلوه داده‌ایم؛ در حالیکه عرف جامعه ما حجاب بوده و مادران ما حجاب را رعایت می‌کرده‌اند. امروزه نسل سوم انقلاب بر این گمانند که حجاب امری دستوری و از اقتضائات حکومتی است و حتی با عدم رعایت آن می‌توان با حکومت مقابله کرد. حجاب و عفاف از یک طرف از سوی فمینیست‌ها با القای اینکه حجاب مانع آزادی زنان است، ضربه می‌خورد و از طرف دیگر از سوی تفکر مردسالاری در معرض ضربات است.
 
متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
اشتغال‌زایی و رفع معضلات اجتماعی؛ دستور کار ۱۲۰۰ بقعه متبرکه
 
حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های مختلف بقاع متبرکه شاخص کشور پرداخت و اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که بقاع متبرکه و اماکن مذهبی متعددی در کشور وجود دارد. امروز نزدیک به هشت هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور وجود دارد که از این تعداد شش هزار و ۶۰۰ امامزاده، قبور انبیا، شهدای شاخص و مشاهیر هستند.
 
وی افزود: سازمان اوقاف ذیل هیئت امنای بقاع، نسبت به راه‌اندازی مراکز افق اقدام کرده که این مراکز در ۱۲۰۰ بقعه شاخص کشور فعال هستند و برنامه‌های فاخری را اجرا می‌کنند. البته این مراکز در ۲۵۰۰ بقعه کشور فعال هستند، اما برنامه‌های شاخص و فاخر در ۱۲۰۰ بقعه به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود.   
 
آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم (ع)
 
سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در آیین آغاز احداث بیمارستان تصریح کرد: پروژه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۲ هزار متر مربع در نزدیکی حرم مطهر، در ۹ طبقه و با زیربنایی حدود ۴۸ هزار متر مربع شامل فضا‌های بیمارستانی، اورژانس، دیالیز، تصویربرداری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر بخش‌های مورد نیاز طراحی شده است که طراحی آن با بهره‌گیری از معماری ایرانی اسلامی بوده و تأکید کردیم از استحکام سازه‌ای بالایی برخوردار باشد. اکنون مفتخریم در این روز مبارک عملیات احداث این بیمارستان آغاز شود.
 
پرچم ایران بالاست
 
این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری از جمله حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
 
قدم‌های ماندگار برای رفع نیاز محرومان با اشتغال‌زایی
 
طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند.   
 
سوسن ابراهیم‌زاده، مدیر گروه جهادی قدم‌های ماندگار رودسر در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: این گروه جهادی در سال ۹۸ و با حضور تعدادی از  بانوان جهادگر شهرستان رودسر تشکیل شد و از همان ابتدا و پس از ثبت در سامانه اطلس جهادی بسیج سازندگی نسبت به اجرای برنامه‌های جهادی در نقاط محروم استان گیلان اقدام کرد.   
 
وی افزود: یکی از اهداف مهم ایجاد این گروه جهادی، خدمت‌رسانی به محرومان از طریق به‌کارگیری جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی است. در این راستا و با همکاری جوانان مسجدی و بسیجی برنامه‌های مختلف محرومیت‌زدایی را در سطح شهرستان و استان اجرا می‌کنیم.
 
تسهیل‌گری هوش مصنوعی در روابط دیپلماسی‌
 
پنجمین همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین سه‌شنبه ۸ اسفندماه در دانشکده مطالعات جهان برگزار شد در این همایش ۳۳ مقاله به زبان فارسی و ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی ارائه شد و  پژوهشگرانی از کشور‌های آمریکا، چین، روسیه، میانمار و ... حضور داشتند.   
 
حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده و انجمن ایرانی مطالعات جهان در پنجمین همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین گفت: وقتی از هوش مصنوعی به عنوان ابزار یا محیط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم، می‌تواند محور هدفمندی دیپلماسی ناظر بر راهبرد تمدن نوین اسلامی باشد.
 
پرچم ایران بالاست
 
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی خارجی در این همایش با بیان اینکه هوش مصنوعی مبتنی بر داده است، گفت: یکی از خطرات هوش مصنوعی و داده‌های آن، داده‌های پالایش نشده است. امروز از چت جی‌پی‌تی استفاده گسترده‌ای می‌شود، در حالی که اطلاعات آن براساس مقالات و داده‌های انگلیسی زبان است و اگر به دنبال تمدن نوین اسلانی هستیم باید داده‌های ایرانی و اسلامی را جمع‌آوری کنیم.   
 
یونس شکرخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در بخش دیگری از این همایش گفت: محور توصیه‌نامه اخلاق هوش مصنوعی چهار ارزش اصلی است که به نوعی مبنای سیستم‌های هوش مصنوعی را پایه‌گذاری می‌کند و این توصیه‌نامه سند هنجاری بین‌المللی و پیامی علیه سوء استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی است.
 
بررسی چالش‌های کودک و خانواده در فضای مجازی
 
در هفته‌ای که گذشت، پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» چهارشنبه ۹ اسفند با حضور اساتید، نظریه‌پردازان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سواد رسانه‌ای در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با تشکیل دبیرخانه دائمی همایش سواد رسانه‌ای موافقت کرد و گفت: با ایجاد دبیرخانه دائمی سواد رسانه‌ای موافق هستیم؛ در دبیرخانه دائمی پژوهشگاه و معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات باید حضور داشته باشند و کار اصلی بر عهده متخصصان باشد.
 
سعید پورابوالقاسم، سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا بر اسناد بالادستی سال‌ها است در حوزه سواد رسانه‌ای متمرکز شده است و در کنار برگزاری همایش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در کشور، که امسال به همت کمیته علمی همایش در قالب بین‌المللی برگزار شد، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی در کشور است.
 
در این همایش بهاره نصیری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ارائه مقاله‌ای با عنوان «دایه‌گری دیجیتال در خانواده» پرداخت و بر والدگری به جای دایه‌گری دیجیتالی تأکید کرد. سیدمحسن بنی‌هاشمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره نیز درباره «علوم اعصاب شناختی و سواد رسانه‌ای کودکان» گفت:  فقط آموزه‌های اخلاقی و نصیحت و دستور دادن مشکل را حل نمی‌کند. باید گام به گام ضمن تنظیم درجه آزادی در لحظات خاص هر سن، شیوه مواجهه و بهره‌برداری از رسانه‌ها را متوازن و کودکان را تربیت کرد و به سوی فرماندهی پیش‌پیشانی هدایت کرد.
 
پرچم ایران بالاست
 
لیلا وصالی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، نیز به ارائه مقاله‌ای با عنوان «کودکان، فضای مجازی و دوراهی دانستن و توانستن» گفت:  سال ۹۸ در ایران گزارش شده است که ۱۴ میلیون مصرف‌کننده زیر ۱۸ سال فضای مجازی داشتیم. در سال ۱۴۰۱ زهره الاهیان اشاره کرده است که کرونا باعث شد کودکان زیادی در فضای رهاشده اینترنت حضور پیدا کنند و آمار پرونده‌های جرائم کودکان به شدت بالا رفته که ناشی از ولنگاری فضای مجازی است.
 
آمنه بختیاری، پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این نشست درباره «فرزندپروری در عصر دیجیتال» بیان کرد: والدین همواره به عنوان الگوی رفتاری فرزندان در تمام وجوه زندگی محسوب می‌شوند؛ بنابر این آن‌ها باید نقش خود را در زندگی رسانه‌ای فرزندان درک کرده و به راحتی از این مسئله عبور نکنند.
 
آیا توسعه تعاون در ایران اولویت سیاست‌گذار بوده است
 
مناظره نهایی سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون با موضوع «تعاون، گفت‌وگو، ایران آینده» و با گزاره توسعه تعاون در ایران هیچ‌گاه اولویت سیاست‌گذار نبوده است، هشتم اسفندماه در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد.
 
در این مناظره تخصصی دو تیم سردار جنگل (امیرحسین ابراهیمی، ایمان رنجکش، پویا قلی‌پور کیارش اخوان) به عنوان موافق گزاره و تیم خط اعتدال (حسام‌الدین ابرقویی، شهرزاد درخشانی، ایمان اسلام‌پناه و محمد ملانوری) به عنوان مخالف گزاره به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
برگزاری کلاس مجرد‌ها در دانشگاه علم و فرهنگ
 
منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: کلاس مجرد‌ها با تدریس حجت‌الاسلام شهاب مرادی یکشنبه، ۱۳ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.   
 
وی گفت: آموزش رواداری و اخلاق‌مداری از جمله اهداف دیگر این همایش آموزشی و تربیتی است. این دوره در راستای یکی از اهداف یازده‌گانه حوزه فرهنگی در ایجاد فرصت‌های تجربه و ارتقای فکری و فرهنگی دانشجویان و کسب تجارب موفق برای عبور از موانع پیش‌روی در زندگی انجام می‌شود.   
 
افطار و نوروز؛ دو ظرفیت جهانی برای گردشگری
 
سید مصطفی فاطمی، دبیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد سفر در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ثبت جهانی نوروز و افطار بیان کرد: امسال افطار به ثبت جهانی رسید و این ظرفیت را به کشور اضافه کرد. سال گذشته نیز نوروز به ثبت جهانی رسیده بود؛ این دو ظرفیت جهانی، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی کشور ما را نشان می‌دهد. باید بتوانیم هر دو مورد را در این ایام معرفی و برنامه‌های باشکوهی برای نوروز و ماه رمضان اجرا کنیم.
 
پرچم ایران بالاست
 
وی با اشاره به اینکه امسال افطار به ثبت جهانی رسید و این ظرفیت را به کشور اضافه کرد، گفت: سال گذشته نیز نوروز به ثبت جهانی رسیده بود؛ این دو ظرفیت جهانی، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی کشور ما را نشان می‌دهد. باید بتوانیم هر دو مورد را در این ایام معرفی و برنامه‌های باشکوهی برای ایام نوروز و ماه رمضان اجرا کنیم.
 
تولید اسباب‌بازی بومی در اولویت باشد
 
نشست «زیمان کودکی»؛ سلسله نشست‌های بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فعالان زیست‌بوم اوان کودکی در حوزه اسباب‌بازی چهارشنبه، ۹ اسفند در سالن جلسات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد.
 
مجتبی همتی‌فر؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در این نشست بیان کرد:  اسباب‌بازی نوعی وسیله فرهنگی است که باید به فکر تولید وسایل بومی باشیم. تهاجم فرهنگی از طریق اسباب‌بازی و مسئله حفظ هویت فرهنگی دو موضوعی است که با آن مواجه هستیم به همین علت باید به ساخت و تولید اسباب‌بازی توجه کنیم.
انتهای پیام
captcha