افتتاح موزه قرآنی «بیت الحمد» در کویت
کد خبر: 4203227
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

افتتاح موزه قرآنی «بیت الحمد» در کویت

موزه قرآنی «بیت الحمد» در کویت با حمایت دبیرخانه وزارت اوقاف این کشور و همکاری انجمن قرآن و سنت نبوی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های قرآنی این کشور افتتاح شد.

افتتاح موزه قرآنی «بیت الحمد» در کویت

به گزارش ایکنا به نقل از النبأ، موزه قرآنی بیت الحمد در کویت با حمایت دبیرخانه وزارت اوقاف این کشور و همکاری انجمن قرآن کریم به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های قرآنی این کشور افتتاح شد. افتتاح این موزه در ماه فوریه از آن رو صورت گرفته که بیشتر جشن‌ها و مناسبت‌های ملی کویت در این ماه قرار دارد.

در مراسم افتتاحیه این موزه، ناصر الحمد، سرپرست دبیرخانه کل اوقاف، فهد الدیحانی، مدیر انجمن قرآن کریم، علوم قرآنی و سنت نبوی و همچنین مأرب یعقوب، مدیر اداره صندوق‌های وقفی کویت نیز حضور داشتند.

الدیحانی پیش‌تر موزه «بیت الحمد» را یکی از نقاط عطف توسعه فرهنگی در کشور کویت توصیف کرده بود که با توجه به خانه‌های تاریخی کویت طراحی شده است.

الدیحانی با بیان اینکه این موزه با محوریت نمایش تاریخ قرآن کریم از دوران آغازین اسلام تا دوران معاصر راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این نمایشگاه اقدامات علمی و هنری در زمینه حفظ و کتابت قرآن را برجسته و از سویی آثار و دستاوردهای شاخص علمای کشور در خصوص این کتاب مقدس را به عموم بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این موزه با هدف تشویق یادگیری و قرائت قرآن از طریق یک طرح علمی تمدنی برای تمامی گروه‌های سنی و ترویج و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها و سمینارها با هدف گسترش معارف و میراث اسلامی برپا می‌شود.

به گفته مدیر انجمن قرآن کریم، علوم قرآنی و سنت نبوی کویت این موزه همچنین با هدف ترویج و حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و مطالعات محققان علوم قرآنی و تقویت مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی برای حفظ بازیابی و نگهداری نسخه‌های خطی و کتاب‌های قدیمی و انتشار کتاب و سایر مطالب در مورد قرآن کریم و سایر موضوعات مرتبط با میراث اسلامی، برپا شده است.

الدیحانی بیان کرد: این موزه شامل پنج سالن اصلی؛ آموزشی، سمعی و بصری، پذیرایی، دفتر اداری و یک سالن ویژه نگهداری از مجموعه‌های ارزشمند، مصحف‌های خطی، چاپی و تصویربرداری شده است.

وی از تمامی شخصیت‌ها، دانشگاهیان، روحانیون، طلاب، دانشجویان و کارشناسان دعوت کرد تا از این موزه دیدن کنند.

انتهای پیام
captcha