کاشت بیش از 2500 هزار اصله نهال در البرز
کد خبر: 4203690
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

کاشت بیش از 2500 هزار اصله نهال در البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از کاشت بیش از دو هزار و 500 اصله نهال در حاشیه محورهای مواصلاتی استان به‌مناسبت روز درختکاری خبر داد.

کاشت نهال

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: از سال گذشته براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اهمیت درختکاری و همچنین پیش رو بودن در دستورالعمل‌های ابلاغی، برنامه‌ریزی‌هایی برای کاشت درخت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امروز به‌مناسبت روز درختکاری بیش از دو هزار و 500 درخت توسط عوامل راهداری کاشته می‌شود، گفت: این نهال‌ها با هماهنگی منابع طبیعی و محیط زیست در محدوده راهدارخانه‌ها، محوطه داخلی اداره‌کل و حاشیه محورهای مواصلاتی استان کاشته خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برنامه محوری روز درختکاری با کاشت 1500 اصله نهال در حاشیه محور ماهدشت ـ اشتهارد محدوده جعفرآباد تا اشتهارد اجرا می‌شود، افزود: برنامه کاشت درخت تنها به روز درختکاری محدود نمی‌شود و در نظر داریم این کار را با همکاری دستگاه‌های ذیربط در طول سال ادامه دهیم.

زندی‌فر در پایان یادآور شد: یکی از موضوعات مهم برای راهداری، علاوه بر جلوگیری از خشکسالی، بحث منظرآرایی و پاکیزگی محورها، جلوگیری از خطرات احتمالی در مواقع کولاک در مقاطعی از مسیرها به‌ویژه محورهای شریانی، اصلی و گردنه‌هاست که در این خصوص کاشت درخت به‌عنوان یک الزام مهم و قابل قبول توسط این اداره‌کل در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha