ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکلیف عمومی است
کد خبر: 4204200
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکلیف عمومی است

رضا ربیعی بیان کرد: اساس‌نامه بنیاد شهید دارای دو بعد بسیار مهم ترویج، تبلیغ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیفی عمومی است و همه باید در این راستا نقش آفرین باشیم.

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، 18 اسفند، پیش از برگزاری خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، به فرا رسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید در 22 اسفند سال 58 اشاره کرد و افزود: خانواده معظم شهدا و تمام ایثارگران چشم و چراغ جامعه هستند و خدمت‌رسانی به آنان برما واجب است.

وی ضرورت زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و روز بزرگداشت شهدا را متذکر شد و گفت: هریک از ما به نوعی مکلف به خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا هستیم و نباید از تکالیف خود غفلت کنیم. بنیاد شهید در دهه‌های اخیر در این راستا مأموریت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف داشته و رضایت جامعه هدف را در دستور کار دارد.

ربیعی اضافه کرد: در تاریخ تمامی ملل روزهایی هستند که با نام ایثار و شجاعت شناخته شده و به یادگار می‌ماند. این روزها در ایران با شهادت رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است. در اولین روزهای قیام سال 42 و به شهادت رسیدن جمعی از مردم انقلابی، به دستور امام تعدادی از روحانیون و مردم خیّر و نیک‌اندیش مأمور رسیدگی به خانواده شهدا شدند. سال‌ها مبارزه ادامه داشت تا اینکه انقلاب در بهمن سال 57 با به شهادت رسیدن تعدادی از مردم و جانبازی تعدادی دیگر به پیروزی رسید. امام راحل در 22 اسفند 68 دستور تأسیس بنیاد شهید را صادر فرمودند.

وی به فرمایش امام راحل که فرمودند: «بنیاد شهید افضل نهادها است؛ چراکه شهید افضل است» استناد کرد و گفت: امروز بنیاد شهید با حضور والدین شهدا اداره و چرخ این نهاد انقلابی با چرخ ولیچر جانبازان حرکت می‌کند. کارکمان این نهاد از آزادگان سرافراز نیز درس استقاومت، ادب و صبر آموخته و در مسیر کاری و زندگی عملی می‌کنند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در خصوص اهمیت بزرگداشت شهدا و تکریم خانواده معظم آنان سفارش و توصیه فرمودند.

ربیعی تصریح کرد: اساس‌نامه بنیاد شهید دارای دو بعد بسیار مهم ترویج، تبلیغ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تکلیفی عمومی است و همه باید در این راستا نقش آفرین باشیم. بنیاد شهید در راستای تکریم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و این خدمات را در قالب طرح «سپاس» و طرح‌های دیگر عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام
captcha