«زندگی با آیه‌ها»؛ آغازی بر جریان گفتمان‌سازی قرآنی در کشور/ هر فرد یک سفیر قرآنی باشد
کد خبر: 4204624
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

«زندگی با آیه‌ها»؛ آغازی بر جریان گفتمان‌سازی قرآنی در کشور/ هر فرد یک سفیر قرآنی باشد

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن دعوت از جامعه کار و تلاش برایی پیوستن به پویش قرآنی مسطورا، طرح «زندگی با آیه‌ها» را آغازی بر جریان گفتمان‌سازی قرآنی در کشور دانست و گفت: هرکدام از ما باید در محل کارمان یک سفیر قرآنی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جامعه کار و تولید که امروز یکشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با شکوه در ایام و ساعاتی برگزار می‌شود که همگی به استقبال ماه قرآن می‌رویم و ان‌شاءالله این جلسه باشکوه قرآنی نویدبخش یک ماه رمضان قرآنی پرفروغ برای جامعه کار و تلاش باشد.

وی با طرح این سؤال که بعد از مسابقات قرآن باید چه کرد که قرآنی بمانیم؟ گفت: اگر حوزه قرآنی شود، دانشگاه قرآنی خواهد شد و اگر این دو قرآنی شوند، جامعه هم قرآنی‌تر می‌شود. انقلاب اسلامی 45 سال از مسیر خودش را ادامه داده است و امروز ما به این مرحله رسیده‌ایم. جای خوشحالی دارد این مجموعه امروز مسابقاتی را برگزار می‌کند که قرآنیان دور هم جمع می‌شوند، اما گمان می‌کنم که ما با هم یک مسابقه دیگری هم در پیش داریم و آن این است که هرکدام از ما باید در محل کارمان یک سفیر قرآنی باشیم و نشان دهیم هرکسی که با قرآن انس دارد، وجدان کاری، روحیه کاری و خروجی کار او بیشتر و این فرد دقیق‌تر، با نظم‌تر، سالم‌تر و کم‌خرج‌تر است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه باید در کار قرآن حرفه‌ای بشویم، تصریح کرد: این تذکری است که رهبری معظم انقلاب هم بر آن تأکید داشتند که اگر می‌خواهید تلاوت اثرگذار داشته باشید، باید ابتدا آیات و تلاوت در دل خود شما بنشیند تا بتوانید بر دیگران اثرگذار باشید.

حسینی در ادامه به عملیات مسطورا و طرح زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و گفت: امسال یک اتفاق بزرگ در ماه مبارک رمضان رخ خواهد داد که تعامل و هم‌افزایی مانند آن را تاکنون ندیده‌ایم. در کنار اینکه قرآن برای ما وظایف فردی تعریف می‌کند ما یک وظایف جمعی هم داریم، پس اگر ما سفیر قرآنی نباشیم چه کسی باید این کار را انجام دهد؛ لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و در این میان یکی از جامعه‌های اثرگذار در این عرصه جامعه کار و تلاش در کشور است.

وی ضمن دعوت از متسابقین و جامعه قرآنی کار و تلاش برایی پیوستن به پویش مسطورا گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه ما قرآنی‌تر شود، لذا زندگی با آیه‌ها را مشق کنید و به این پویش بپیوندید. پویشی که خادمان قرآن در کشور راه‌اندازی کرده‌اند. مستورا در قالب ۵ محور، ایمان و امید، توحید و نفی عبودیت غیر خدا، نبوت و رستاخیز اجتماعی، ولایت و پیوندهای اجتماعی و ... برگزار می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: امروز برای اینکه گفتمان و اندیشه قرآنی در جامعه قالب شود، مبنایی محکم‌تر از طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن نوشته رهبر معظم انقلاب نداریم. این طرح مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوت و ولایت است. این مفاهیم قرآنی باید تبدیل به ادبیات گفتمانی، اجتماعی و مسلمات فکری تمامی اقشار جامعه شود و این یک هدف مهم جامعه‌پردازی در سیر تمدنی است.

حسینی اظهار کرد: ما برای اینکه پیام قرآن را به جامعه منتقل کنیم، باید اقدام و عمل‌مان در یک پیام مشترک باشد و اگر غیر این باشد کار جمعی رخ نخواهد داد. ما باید به هم بپیوندیم و با کمک هم این کار را انجام دهیم. امروز همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف حاکمیتی و مردمی پای این کار آمده‌اند که بتوانیم این پیام قرآن را به جامعه منتقل کنیم لذا زندگی با آیه‌ها آغازی بر جریان گفتمان‌سازی قرآنی است. امیدواریم با این اجتماع بتوانیم یک عملیات قرآنی گسترده در کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha