رشد فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد نمایان است
کد خبر: 4205945
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

رشد فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد نمایان است

محمد حسین‌زاده گفت: رشد فعالیت‌های قرآنی در تمام عرصه‌های هنر، دانشگاه، تفریح و ... در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نمایان است.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویمحمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در جریان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: به لطف خداوند نمایشگاه امسال نسبت به چهار سال گذشته، از نظر کمی و کیفی رشد بسیار خوبی داشته است. زیرا در دوران کرونا تعدادی از مؤسسات قرآنی دچار چالش شدند و فعالیت‌های قرآنی جمعی رونق خود را از دست داد. اما به حمد الهی و همت پزشکان عزیز آن دوران را پشت سر گذاشتیم و کم‌کم فعالیت‌های قرآنی رنگ‌وبوی نشاطی به خود گرفت. 

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که ما همیشه مقهور آماری که از مشکلات و آسیب‌های جامعه پخش می‌شود، هستیم. زیرا متأسفانه رسانه‌های دشمن آن را تکرار می‌کنند و رسانه‌های داخلی هم گاهاً پازل آن‌ها را تکمیل کرده و در جبهه آن‌ها قرار می‌گیرند. در صورتی که تنها مؤسسات قرآنی که در این نمایشگاه حضور دارند، نمایانگر رشد جامعه قرآنی بوده و این رشد را به خوبی به مردم نشان می‌دهند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که از زمان انقلاب تاکنون رشد جامعه قرآنی و همچنین رشد بین‌المللی قرآن در کشور ما بسیار چشمگیر بوده است، زیرا در زمان قبل از انقلاب تعداد قاریان شهر مشهد به 10 نفر نمی‌رسید. اما امروزه تنها تعداد قاریان اهل افغانستان مقیم مشهد بیش از 10ها نفر است که در عرصه بین‌الملل فعالیت دارند. همچنین مدارس حفظ قرآن و مهدهای قرآنی و چنین فضاهای قرآنی و معنوی که در کشور وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی است اما متأسفانه  نتوانسته‌ایم این رویش‌های فرهنگی و مذهبی را برای مردم جامعه تبیین کنیم و با آنها آشنا سازیم.

رشد قرآنی در تمامی عرصه‌ها در نمایشگاه قرآن و عترت نمایان است

حسین‌زاده افزود: رشد قرآنی در تمامی منظرهای هنر، دانشگاه، تفریح و... در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت دیده می‌شود. انشاالله در سال آینده رشد قرآنی و رونق نمایشگاه قرآن از امسال بهتر خواهد بود و شاهد نمایشگاهی با رویکردها و رویش‌های مختلفی خواهیم بود. همچنین امسال هم شاهد نمایشگاه بسیط و بزرگی بوده‌ایم که به مدد انقلاب اسلامی و همت مردم شکل گرفته است.

ایجاد هماهنگی‌ بین سازمان‌های خدمات‌دهنده فرهنگی برای زائران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص فعالیت این نهاد در نوروز، گفت: در کمیته فرهنگی زائران هماهنگی‌های مناسبی بین سازمان‌های خدمات‌دهنده فرهنگی و دستگاه‌های خدمات‌دهنده زائران و تشکل‌های مردمی برقرار شده است. بنابراین با توجه به این هماهنگی‌ها استقبال از زائران در فرودگاه، را‌ه‌آهن و پایانه مسافربری انجام خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی در اطراف حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. همچنین به همت تشکل‌های فرهنگی، محتواهای زیارت در فضای مجازی در قالب‌های مختلف در خدمت زائران قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار در اکران نوروزی نوروز 1403، دو فیلم از کارگردان‌های مشهدی به نام‌های «ایلیا در جستجوی قهرمان» و «بی‌بدن» انتخاب و آماده اکران است. فیلم «در جستجوی قهرمان» فیلم پرنشاطی در حوزه کودک و نوجوان است که در مدح امیرالمؤمنین(ع) نوشته شده است. فیلم «بی‌بدن» نیز با هدف آگاه‌سازی والدین در خصوص نوجوانان و جوانان ساخته شده است، بنابراین از تمامی خانواده‌های مشهدی و خراسانی دعوت می‌کنم که به تماشای این فیلم بپردازند.

انتهای پیام
captcha