استقبال از افزایش تعطیلات عید فطر در ترکیه
کد خبر: 4206675
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

استقبال از افزایش تعطیلات عید فطر در ترکیه

افزایش تعطیلات عید فطر در ترکیه با استقبال مردم و فعالان بخش گردشگری این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از حریت دیلی نیوز، با اعلام رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، تعطیلات عید فطر در این کشور به 9 روز افزایش یافت.  تصمیمی که باعث خوشحالی شهروندان و فعالان بخش گردشگری شد. این امر نوید یک دوره طولانی استراحت را به شهروندان می‌دهد و شور و نشاط جدیدی را به صنعت گردشگری تزریق می‌کند.

اردوغان در جریان برنامه افطاری در آنکارا از افزایش تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: با اضافه شدن تعطیلات، فرصتی 9 روزه را برای استراحت خدمتگزاران بخش دولتی فراهم کرده‌ایم. 

متخصصان گردشگری بر این باورند که پس از ماه‌های کسادی فوریه و مارس، تعطیلات طولانی مدت کمک قابل توجهی به این صنعت خواهد کرد. علاوه بر این، تعطیلات در ماه آوریل باعث توجه به گردشگری فرهنگی در داخل و خارج از کشور می‌شود.

کان کاوال اوغلو، رئیس انجمن هتلداران و اپراتورهای توریستی مدیترانه‌ای (AKTOB) خاطرنشان کرد: در این مدت، در ابتدا به دلیل برگزاری جشن نوروز در منطقه خود شاهد هجوم فعالیت هستیم و به دنبال آن تقاضا برای سفر در عید پاک افزایش خواهد داشت و سپس با عید رمضان این امر ادامه می‌یابد. 

گوکهان سیوریکایا، مدیر عامل  شرکت Neredekal، هم گفت: پس از اعلام تعطیلات طولانی، جستجوهای آنلاین بلافاصله افزایش یافت. بدروم، فتحیه، آنتالیا، مارماریس و کاپادوکیا از ابتدای ماه رمضان بیشترین جستجو را داشته‌اند به ویژه، خانه‌های ییلاقی و هتل‌های ارزان بیشتر جستجو می‌شوند در حالی که مهمان‌خانه‌ها و آپارتمان‌ها بهترین انتخاب‌ برای کسانی است که به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه هستند.

انتهای پیام
captcha