طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 12 امامزاده استان کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4206949
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 12 امامزاده استان کردستان اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در 12 بقعه متبرکه استان کردستان خبر داد و گفت: این دو طرح تا 23 فرودین‌ماه ادامه خواهد داشت.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، پنجم فروردین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: به همین مناسبت طرح نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان در 12 امامزاده و بقعه متبرکه استان کردستان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز این طرح از ۲۲ اسفندماه و ادامه تا ۲۳ فروردین‌ماه افزود: در این راستا کار آماده‌سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی و عطرافشانی آن‌ها قبل از آغاز ماه مبارک رمضان انجام شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: امامزادگان هاجر خاتون(س)، پیر عمر(ع)، پیر محمد(ع) و قرآن متبرکه نگل سنندج، امازادگان هاجر و سارا(س)،سید جلال الدین باباگرگر(ع) و امامزاده جعفر(ع) دلبران شهرستان قروه و امامزادگان ابراهیم،اسماعیل و محمد(ع) امامزاده عقیل(ع) و بقعه متبرکه شیخ فاضل گروس شهرستان بیجار میزبان زائران و شرکت‌کنندگان در این دو طرح معنوی هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در 12 امامزاده استان یادآور شد: در این خیمه‌ها ضمن پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور 12 مبلغ اعزامی و مبلغان و مبلغات بومی انجام می شود.

حجت‌الاسلام کاروند به ترویج و تبلیغ طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» اشاره و اظهار کرد: این اقدام در بقاع شاخص استان کردستان انجام خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات و مشارکت خیران خبر داد و گفت: در کنار اجرای برنامه های مختلف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم و سنت حسنه وقف را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha