بیت‌الاحزان 3000 حافظ کل قرآن تربیت کرده است
کد خبر: 4207065
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

بیت‌الاحزان 3000 حافظ کل قرآن تربیت کرده است

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تربیت بیش از 3 هزار حافظ کل قرآن و 70 هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن تاکنون در این مؤسسه خبر داد.

بازدید فرمانده سپاه فجر فارس از مؤسسه بیت الاحزان، استهبانبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 6 فروردین در حاشیه بازدید فرمانده سپاه فجر فارس از این مؤسسه در شهرستان استهبان استان به فعالیت‌های این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار حافظ کل قرآن و ۷۰ هزار اجزا قرآن در این مؤسسه تربیت شده و سالانه نیز بیش از ۲۰ هزار قرآن‌آموز در طرح‌های مختلف موسسه شرکت می‌کنند.

وی به فعالیت‌های مدارس شبانه‌روزی موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فعالیت مدارس شبانه‌روزی نیز سال ۸۱ از روستای محمدآباد استهبان آغاز و در حال حاضر ۱۳ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌های مختلف کشور فعال است.

شاهسونی با بیان اینکه تنها در مدرسه شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) ۴۰۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، تصریح کرد: در مراکز قرآنی بیت‌الاحزان کادرسازی قرآنی صورت می‌گیرد و این از ویژگی‌های خاص این موسسه قرآنی در تربیت نیروی انسانی متعهد به شمار می‌رود.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان از طرح‌های شاخص دیگر موسسه را راه‌اندازی مدرسه حفظ قرآن در زندان عادل‌آباد شیراز و در زندان نی‌ریز، همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و... در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی از جمله تربیت حافظان قرآن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، شخصیت دغدغه‎مند قرآنی را تربیت می‌کند و امروز نیز شاهد حضور موثر حافظان قرآن این موسسه، در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری به جمهوری اسلامی هستیم.

شاهسونی همچنین به طرح حفظ همراه با تحصیل اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در استان فارس آغاز شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همراهی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور توسعه می‌یابد.

وی به طرح ملی رحله که توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: این طرح از طرح‌های تابستانه است که در مدت حدود ۵۰ روز اجرا و در آن شرکت‌کنندگان که از نوجوانان و جوانان هستند ۲.۵ جزء از قرآن را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام
captcha