تمهیدات آستان علوی برای شب شهادت امام علی(ع)
کد خبر: 4207904
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

تمهیدات آستان علوی برای شب شهادت امام علی(ع)

آستان مقدس علوی در شب شهادت امام علی(ع) تمهیدات خدماتی، امنیتی و بهداشتی ویژه‌ای برای زائران بارگاه علوی در نجف اشرف تدارک دیده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، حیدر رحیم، مسئول بخش رسانه آستان علوی در این باره گفت: مساحتی بالغ بر 18 هزار متر مربع در فضای بیرونی حرم علوی برای پذیرایی از زائران، ضیافت افطار و استراحتگاه در نظر گرفته شده و همچنین فضاهای جدیدی نیز در صحن حضرت فاطمه (س) برای زائران اختصاص داده شده است.

وی گفت: مهمانسرای آستان علوی در شب شهادت امام علی(ع) بیش از 100 هزار  وعده غذایی در میان زائران توزیع کرد و 7 سفره افطار نیز  در صحن حضرت فاطمه(س) برپا شد که هزاران زائران اطعام شدند.

حیدر رحیم با اشاره به این که بخش مواکب آستان علوی فضا را برای استقبال از 400 دسته عزاداری از داخل و خارج نجف در طول ایام زیارت مهیا کرده، گفت: 4 پایگاه پزشکی با همکاری اداره بهداشت استان نجف راه‌اندازی شده و 20 آمبولانس همراه با 500 پزشک و دستیار زن و مرد نیز با حمایت و هماهنگی وزارت بهداشت عراق،آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

زید طارق الشمخی، مسئول کمیته امنیتی شورای استانداری نجف اشرف نیز دیروز در این رابطه اعلام کرد: همه دستگاه‌های امنیتی از جمله اطلاعات، امنیت، وزارت دفاع و الحشد الشعبی علاوه بر فرماندهی پلیس نجف اشرف در تامین امنیت این زیارت میلیونی حضور دارند.

از سوی دیگر، استانداری نجف اشرف از تعطیلی ادارات رسمی در روز دوشنبه به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش میدل ایست نیوز، استانداری نجف فردا دوشنبه (1 آوریل) را به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) تعطیل اعلام کرد. این تعطیلی شامل ادارات امنیتی و خدماتی نخواهد شد.
 
پیش از این استانداری کربلا، بصره، واسط، ذی‌قار، میسان و دیوانیه دوشنبه را تعطیل رسمی اعلام کردند.
انتهای پیام
captcha