ضرورت تبیین روز قدس در جهان اسلام
کد خبر: 4208643
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

ضرورت تبیین روز قدس در جهان اسلام

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند گفت: بی‌تفاوتی کشورهای عربی، آمریکا در واقع نوعی مرگ تمدن غربی بوده که همه دنیا متوجه شوند این تفکر غربی چیست؟ و باید در غالب شعارهای کوتاه برای افراد تبیین شود.

حجت‌الاسلام علی‌جان دلدار،استاد حوزه علمیه رضویه بیرجندحجت‌الاسلام علی‌جان دلدار،استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: راهپیمایی از جهت مذهبی اهمیت فراوانی دارد چرا که آیه‌های متعددی در این خصوص که به فریاد مظلومین باید رسید و در مقابل ظلم باید ایستاد و روایت‌های فراوان از جمله آخرین وصایا امام علی(ع) که گفته شده؛ دشمن ستمگر و یاری‌گر مظلوم باشید از جهت مذهبی است.

وی بیان کرد: از جهت انسانی هیچ فطرت پاکی، ظلم، نسل کشی، کودک‌کشی و جلوگیری از نیازهای ضروری را نمی‌پذیرد و از جهت ملی نیز اگر مردم فلسطین با اسرائیل نجنگید و پیش‌روی کند باید باقی کشورها با این رژیم غاصب روبه‌رو شوند.

حجت‌الاسلام دلدار گفت: مردمان مظلوم فلسطین به نیابت از ما با اسرائیل جنگیده و یک نوع جنگ نیابی است و ما نیز باید حمایت کنیم و به فریاد‌آن‌ها برسیم چرا که آن‌ها با خودگذشتگی این کار کرده و باید به نحو دیگری پشتیبان آن‌ها باشیم

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه انسانی، ملی و مذهبی است، اظهار کرد: راهپیمایی امسال از جهاتی اهمیت دارد که به دلیل جنگ غزه و کودک کشی و ویرانی‌هایی که رژیم غاصب اسرائیل به وجود آورده است.

وی افزود: با دلیل حمله اخیری که رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه انجام داد اهمیت راهپیمایی بالا می‌رود و به نظر می‌رسد اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد و طبعا حضور ما در جو بین‌الملل، از نظر روحی و روانی تاثیر بسیار زیادی دارد چرا که به رژیم غاصب اسرائیل احساس تنهایی، ذلت و خواری منتقل شود و مردم مظلوم فلسطین نیز روحیه بگیرند.

حجت‌الاسلام دلدار با بیان اینکه حضور در راهپیمایی معنا دارد لذا هرچه شلوغ‌تر باشد بهتر بوده و سیلی برای دشمن خواهد بود، بیان کرد: افراد شرکت‌کننده از لحاظ بینش متفاوت بوده و لذا راهپیمایی‌ امسال روز قدس باید جدی گرفته شود چرا که کارهایی که در راهپیمایی انجام می‌شود بعد رسانه‌ایی داشته و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

استاد حوزه علمیه رضویه بیرجند افزود: بی‌تفاوتی کشورهای عربی، آمریکا در واقع نوعی مرگ تمدن غربی بوده که همه دنیا متوجه شوند این تفکر غربی چیست؟ و باید در غالب شعارهای کوتاه برای افراد تبیین شود.

انتهای پیام
captcha