فریاد انزجار از صهیونیست‌ها از خطه آذربایجان به گوش دنیا رسید
کد خبر: 4208743
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

فریاد انزجار از صهیونیست‌ها از خطه آذربایجان به گوش دنیا رسید

مردم روزه دار آذربایجان‌شرقی و تبریز با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ بر اسرائیل را فریاد زدند و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

راهپیمایی روز قدس، تبریز

مردم بصیر و انقلابی تبریز و سایر شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان‌شرقی امروز، 17 فروردین‌ماه، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و سردادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» حمایت خود را از ستمدیدگان فلسطین و خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و همپیمانانش به نمایش گذاشتند.

مردم روزه دار این خطه از میهن اسلامی همپای ایرانیان سراسر کشور عزت، اقتدار، شکوه و همبستگی را با این حضور آگاهانه به نمایش گذاشتند و نشان دادند که آرمان‌های والای مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با سلطه و استکبار هیچگاه از اذهان ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد.

مردم تبریز از همان ساعات اولیه از مبدا مسیرهای منتهی به مصلی امام (ره) شهر شروع به حرکت کرده‌اند و خروش انقلابی و جهادی خود را به رخ مستکبران جهانی کشانده‌اند. هشت مسیر اصلی از چهارراه آبرسان، خیابان عباسی، چهارراه ملل متحد، نصف راه، خیابان شریعتی جنوبی، خیابان ارتش جنوبی و میدان فدک شروع شده و به مصلی امام(ره) منتهی می‌شود.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا، در حاشیه راهپیمایی به ایکنا گفت: امروز روز قیام مردم دنیا است، نه تنها مردم ایران بلکه تمام آزادی خواهان جهان به ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی پی برده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه چرا ما باید از مردم غزه حمایت کنیم، اظهار کرد: اولین نکته این است که این حمایت به دین و باورهای مذهبی ما بر می‌گردد. قدس امروز قلب مسلمانان است که به قول سردار سلیمانی، مسئله قدس امروز برای ما عزت و شرف است.

عباسقلی‌زاده، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و سیره‌ اهل بیت(ع) هر جا مظلومی وجود دارد وظیفه ما دفاع از آنها است و هر لحظه مطیع فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و بی صبرانه منتظر دستور رهبر فرزانه‌ی انقلاب هستیم.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز که در راهپیمایی حضور داشت به ایکنا گفت: پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی باید از تدبیر و اندیشه پیروی کند تا به نقش به آب کردن نقشه‌ها و توطئه‌های این رژیم منجر شود.

وی اظهار کرد: تمام انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند نسبت به جنایت و فاجعه‌ای که در غزه اتفاق می‌افتد اعتراض دارند چراکه ذات و نهاد واقعی رژیم صهیونیستی بر همه آشکار شده‌ است. حضور مردم در روز قدس اعتراض به کودک کشی رژیم صهیونیستی است.

پزشکیان، افزود: هر سال آخرین جمعه رمضان مردم به این رژیم اعتراض می‌کنند و می‌دانند که این رژیم صهیونیستی جز کودک کشی کار دیگری از دستش بر نمی‌آید.

آرزو، دختر نوجوان و یکی از حاضران در راهپیمایی امروز است که با پلاکارد «جانم فدای رهبر» با هر بار شعار دادن، دست مشت شده‌اش را رو به آسمان می‌برد. وی به ایکنا در خصوص دلیل حضورش در این راهپیمایی، می‌گوید: آمده‌ام تا مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل و حامیان غارتگر او بزنم. 

وی ادامه می‌دهد: من و همه کسانی که امروز در راهپیمایی حضور دارند، می‌خواهیم که به رژیم صهیونیستی بفهمانیم که پشت مردم مظلوم فلسطین هستیم و نمی‌گذاریم که این مظلومیت در سکوت بماند.

مرد میانسالی هم در آن سوی خیابان، عصایش را در دست گرفته و پا به پای جوانان و کودکان حرکت می‌کند. به سراغش می‌رویم و از او درباره حضورش می‌پرسیم که می‌گوید: تا آخرین قطره خون پشتیبان ولایت فقیه و تمامی مظلومان جهان و به خصوص مردم فلسطین هستیم.

وی ادامه می‌دهد: برای دفاع از دین و قرآن آمده‌ام. راستش را بخواهید من هر سال به این راهپیمایی می‌آیم. از زمانی که امام(ره) دستور برگزاری این راهپیمایی را دادند، حضور در میدان را تکلیف خود می‌دانم.

به سراغ بانوی جوان دیگری می‌رویم که دست در دست فرزند خردسالش حرکت می‌کند. وی به ایکنا، می‌گوید: آمده‌ام با زبان روزه به ملت فلسطین بگویم که تنها نیستند و با هر توانی که داریم در کنارشان هستیم.

گروهی از پسران نوجوان که پرچم ایران و فلسطین را در دست خود به احتزاز درمی‌آورند، می‌گویند: امروز آمده‌ایم که بگوییم ما دهه هشتادی‌ها همچنان بر آرمان‌های امام خود پایبند هستیم و عمل به فرمایشات امام(ره) و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را تکلیف و وظیفه‌ای بر گردن خود می‌دانیم.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه‌های مختلفی در طول مسیرهای راهپیمایی در تبریز برگزار شد. گروه سرود متشکل از تعدادی پسران نوجوان با لباس رزم در میدان ساعت مستقر بودند که سرودهای حماسی را اجرا می‌کردند. مردم با پرچم‌های ایران اسلامی و فلسطین هم در مقابل سکوی این گروه ایستاده و آن‌ها را به احتزاز درمی‌آوردند.

امرعلی گل محمدی

انتهای پیام
captcha