سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران در انتظار تصویب
کد خبر: 4209161
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران در انتظار تصویب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: پیش‌نویس سند توسعه فعالیت قرآنی استان تهیه شده و امیدواریم با تصویب این سند در شورای توسعه قرآن استان بتوانیم به‌صورت عملیاتی آن‌را اجرا کنیم. 

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندراناحسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جریان بازدید از بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره فعالیت شورای توسعه قرآنی استان، اظهار کرد: شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی به منظور پیشبرد و اجرایی‌شدن اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های منشور توسعه فرهنگ قرآنی در داخل و خارج از کشور و تحقق عزم ملی برای توسعه تمسک و به قرآن کریم در همه عرصه‌ها، زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.
 
وی افزود: تشکیل این شورا به موجب مصوبه منشور توسعه فرهنگ قرآنی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.
 
آهنگر با بیان اینکه دبیری شورای توسعه قرآن در استان بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: در صدد برنامه‌ریزی هستیم تا با هدایتگری نمایندگی ولی فقیه استان در این شورا جلساتی برای رونق و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآنی برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه معاون استاندار در تقویت شورای توسعه اهتمام ویژه دارند، افزود: خوشبختانه پیش‌نویس سند توسعه فعالیت قرآنی استان تهیه شده و مرحله تدوین آن پایان یافته است، امیدواریم با تصویب این سند قرآنی در شورای توسعه قرآن استان بتوانیم به‌صورت عملیاتی آن‌را اجرا کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، درباره بیمه فعالان قرآنی این اداره‌کل، گفت: تلاش داریم بیمه قاطبه فعالان حوزه قرآن و عترت را ذیل عضویت در صندوق اعتباری هنر انجام دهیم. حدود هزار نفر از فعالان قرآنی ذیل صندوق اعتباری هنر بیمه هستند و امیدواریم در سال جدید حمایت مالی برای مؤسسات قرآنی رخ دهد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت قرآنی خوبی در استان انجام می‌شود، اما این فعالیت‌ها پراکنده است و ما تلاش داریم تا با هم‌افزایی بتوانیم ظرفیت‌های قرآنی استان را به نمایش گذاریم و این هم‌افزایی در اجرای طرح ملی بشری برکات فراوانی داشت.
 
آهنگر با تأکید بر اینکه هر فعالیت فرهنگی باید یک پیوست رسانه‌ای برای خود تعریف کند، اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا یک خبرگزاری مرجع و در انعکاس اخبار قرآنی یک فرصت است و عضویت این خبرگزاری در شورای توسعه ظرفیت خوبی است و بهتر است فعالان قرآنی از وجود چنین رسانه‌ای بهترین بهره را ببرند.
انتهای پیام
captcha