جمع‌آوری زکات فطریه لرستانی‎ها در 220 پایگاه
کد خبر: 4209163
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

جمع‌آوری زکات فطریه لرستانی‎ها در 220 پایگاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات فطره در این استان گفت: شورای زکات لرستان با ساماندهی 220 پایگاه در محل برگزاری نماز عید فطر زکات فطره شهروندان را جمع‌آوری می‌کنند.

جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد لرستانجلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برنامه‌ریزی شورای عالی زکات در ترویج سنت الهی فریضه واجب زکات، گفت: کارگروه استانی زکات فطره تشکیل و فرآیند جمع‌آوری با هماهنگی این ستاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر از راه‌اندازی 220 پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در استان لرستان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها در سطح مساجد، مصلی‎ها، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه هم‌استانی‎ها می‌کنند.

شیخ‌پور به نحوه مصرف زکات فطریه جمع‌آوری شده اشاره کرد و ادامه داد: وجوهات جمع‌آوری شده پس‌ از جمع‌بندی در اختیار مؤسسات خیریه و مراکز درارای مجوز قرار می‌گیرد. مبالغ اختصاصی کمیته امداد نیز صرف کمک به ایتام و خانواده‌های تحت‌ حمایت می‌شود و در بخش دیگر در صورت رضایت زکات‌دهندگان و تصویب شورای زکات محل در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته 33 میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان جمع‌آوری شد که پیش‌بینی ما بر این است امسال با رشد 20 درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در استان مواجه باشیم، اظهار کرد: در استان لرستان میزان زکات فطره، معادل (3 کیلوگرم) گندم به مبلغ 65 هزار تومان و نیز معادل (3 کیلوگرم) برنج به مبلغ 180 هزار تومان تعیین شده است.

وی در ادامه از توزیع یک میلیون و 200 هزار پرس غذا بین نیازمندان استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: در ماه رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، اقداماتی را در راستای توزیع غذا بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری و خیرین انجام داده است.

شیخ‌پور با بیان اینکه اعتبار هزینه‌شده برای این مقدار غذا 180 میلیارد تومان است، افزود: همچنین 90 هزار بسته معیشتی بین مددجویان در استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای ماه رمضان 600 هزار پرس افطاری ساده تدارک دیده و توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha