پیش‌بینی جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان کمک خیران در جشن‌های گلریزان کرمان
کد خبر: 4209273
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

پیش‌بینی جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان کمک خیران در جشن‌های گلریزان کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۱ زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار همت خیران هستند، گفت: پیش‌بینی شده در جشن‌های گلریزان امسال در استان کرمان ۵۰ میلیارد تومان با کمک خیران و بنگاه‌های اقتصادی جمع‌آوری شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان شامگاه ۱۹ فروردین‌ماه در جشن گلریزان ستاد دیه مرکز کرمان برگزاری جشن گلریزان را کاری نیک و خداپسندانه دانست و گفت: این جشن برای گره‌گشایی از مشکل هم‌نوعان و کمک به آزادی زندانیانی است که ناخواسته و به دلیل بدهی مالی وارد زندان‌ شده‌اند. به عنوان یک تکلیف الهی همه باید دست به دست هم دهیم و برای آزادی این مددجویان کمک کنیم.

وی با اشاره جمع‌آوری و هزینه‌ کرد ۲۲ و نیم میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال ۱۴۰۲ در کرمان، تصریح کرد: این امر با بسیج همه ظرفیت‌های خیران، بنگاه‌های اقتصادی و... در استان کرمان انجام شد و ۳۱۸ زندانی از زمان برگزاری جشن گلریزان سال گذشته تا امسال در استان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام حمیدی مجموع بدهی این مددجویان را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تلاش همکاران ستاد دیه استان، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان گذشت و رضایت شاکی حاصل شد و آزادی زندانیان در سال گذشته رشد خوبی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۱ زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان چشم انتظار همت خیران هستند، افزود: پیش‌بینی شده در جشن‌های گلریزان امسال در ماه رمضان در کل استان کرمان ۵۰ میلیارد تومان با کمک خیران و بنگاه‌های اقتصادی جمع‌آوری شود و تاکنون گام‌های بلندی برداشته شده و امیدواریم این هدف محقق شود.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان ضمن قدرانی از خیران، مسئولان و بنگاه‌های اقتصادی استان برای همراهی در آزادسازی زندانیان، گفت: کمک به آزادی زندانی علاوه بر اینکه کمک به جامعه است، مشکل فرد طلبکار و همچنین مشکل خانواده‌‌هایی که سرپرست آنها در زندان است را نیز حل می‌کند و لذا کار بزرگی است.

انتهای پیام
captcha