طرح‌های قرآنی مورد حمایت قرار می‌گیرند
کد خبر: 4209309
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳

طرح‌های قرآنی مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از طرح‌های قرآنی شاخص و مؤثر که منجر به حفظ قرآن کریم و یادگیری علوم و معارف قرآنی شود، حمایت همه جانبه می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شامگاه گذشته، 18 فروردین در نشست هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات قرآنی و فعالان و حافظان قرآن کریم شهر سنندج که به مناسبت ماه مبارک رمضان همراه با ضیافت و مراسم افطاری در کتابخانه امام خامنه‌ای شهر سنندج برگزار شد، گفت: از طرح‌های قرآنی که منجر به حفظ و ترویج علوم و معارف قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان شود، حمایت همه جانبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما در سال گذشته 21 برنامه شاخص و مختص به فعالیت‌ها و رویدادهای قرآنی در سطح استان برگزار کردیم، افزود: بعضی از این برنامه‌ها و رویدادها با گستره کشوری و استانی از جمله مسابقات ملی قرآن کریم مدهامتان که با حضور 280 نفر از قاریان و حافظان برجسته کشور و هفته قرآن کریم همراه با نمایشگاه قرآنی در خانه کورد سنندج برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: به حقیقت دولت و حکومت ما، حکومت قرآنی است بدون شک یکی از مهمترین راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری و حمایت از برنامه ها و طرح های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن کریم که توسط ما قرآنی‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: امور قرآنی و فرهنگی اگر با مشارکت مردم و با حضور آن‌ها انجام شود، بدون شک ماندگار خواهد شد، اگر وظیفه ماست که از همه طرح‌های قرآنی شاخص و مؤثر حمایت و پشتیبانی کنیم معتقدیم مردم بایستی مجری و برگزارکننده فعالیت‌های قرآنی باشند تا مؤثر واقع شود.

دریایی با اشاره به اینکه خودش از فعالان عرصه قرآنی است و دردها را خوب می‌شناسد، گفت: خارجی‌ها از علوم و معارف قرآنی برای پیشرفت خود نهایت استفاده را می‌کنند اما متأسفانه ما قرآن را در مهجوریت قرار دادیم و همین مسئله در جامعه موجبات بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بین جوانان و نوجوانان را فراهم کرد.

وی بازگشت به قرآن کریم را یک ضرورت عاجل دانست و افزود: گوته یکی از شاعران و ادیبان آلمانی راز موفقیت خویش را در بازگشت به مفاهیم قرآنی که قبل از آن از این کتاب آسمانی رویگردان بود دانستند، پروفسور حسابی معقتقد بود در آزمایشگاه های کشورهای خارجی از علوم و معاف قرآنی ما نهایت استفاده را می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به قدردانی از مفاخر عرصه قرآن کریم استان اظهار کرد: در سال گذشته از 92 نفر فعال قرآنی، فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در منازل آنها سرکشی و قدردانی بعمل آمد بدون شک در سال جدید نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد و با مفاخر و حافظان قرآن کریم دیدار و حرف‌های آنها را از نزدیک خواهیم شنید، امروز نیز از حاج ملا نجم‌الدین هاشمی، پیشکسوت، حافظ قرآن کریم و اذان‌گویی برجسته به همین مناسبت تجلیل کردیم.
وی با تأکید بر عضویت و بارگزاری برنامه‌های قرآنی در سامانه حمد  یادآور شد: تاکنون 483 نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتبار هنر کشور عضو و مشمول بیمه تامین اجتماعی شده اند.

کامل گلباغی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با ارائه گزارشی مبسوط از برنامه‌ها و رویدادهای قرآنی سال گذشته و برنامه‌های سال جدید گفت: جزءخوانی قرآن کریم که در بهار سال جاری و سال گذشته برگزار شد از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های قرآنی بود، در طرح شهید آوینی بیش از دو نیم میلیارد تومان به عرصه فعالیت‌های قرآنی استان برای سال جدید اختصاص داده شده است.

فرید عزت‌پور، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان در ادامه گفت: به اندازه فعالیت‌های هنری و فرهنگی به عرصه قرآن کریم نیز بودجه اختصاص داده شود چراکه مردم استان کردستان برای قرآن کریم ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

وی افزود: متأسفانه تنها اتاقی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان به اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اختصاص داده شده بود، بدون اطلاع خالی و وسایل آن در راهرو این سازمان گذاشته شده است، از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فعالیت‌های قرآنی قدردانی می‌کنیم.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان بیان کرد: بیشتر مؤسسات قرآنی به جهت کمبود اعتبارات دچار رکود شده و در صوت عدم حمایت تعطیل خواهند شد، در کشورهایی چون سوریه و امارات برای دارالتحفیظ‌ها برنامه‌های خوبی ترتیب داده شده است.

محمد کشاورزی، حافظ کل قرآن کریم نیز گفت: گواهی‌ها و مدارک حافظان قرآن کریم استان را بسیاری از ادارات قبول ندارند، متأسفانه در شهر سنندج از سوی ادارات و سازمان‌های دولتی برای قاریان و حافظان قرآن کریم ارزش و اهمیتی قائل نیستند، در شهر سنندج استعدادها خوبی در عرصه قرآنی وجود دارد.

عزت ویسی، حافظ کل قرآن کریم و نخبه قرآنی گفت: طرح ها و تکنیک قرآنی برای حفظ آسان و سریع قرآن کریم ساخته ام متأسفانه به دلیل مشغله کاریم امکان برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی برایم مقدور نیست. هیچ اداره ای از طرح‌ها و تکنیک‌های حفظ قرآن کریم من حمایت نکرد، شهر سنندج با ویژگی های خاصی که دارد تربیت و روش‌های خاصی برای آموزش و تربیت حافظان قرآن کریم نیاز هست.

انتهای پیام
captcha