وحدت و انسجام، پیام مهم ماه رمضان است
کد خبر: 4209789
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵

وحدت و انسجام، پیام مهم ماه رمضان است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در کنار تقوای الهی و مبارزه با نفس، پیام دیگر ماه مبارک رمضان انسجام، همراهی، وحدت و توجه به هم‌نوع خود است، گفت: در روز عید، غم بزرگ به خاک و خون کشیده شدن مردم فلسطین و تفرقه در جهان اسلام را بر دل داریم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز، ۲۲ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، گفت: از خداوند بترسید و پرهیز کنید مانند پرهیز کردن کسی که بر نفس خود پیروز شده است.

وی با بیان اینکه انسان در سه جبهه در حال جنگ است که نخستین آن جنگ با شیطان است، افزود: مبارزه با وسوسه‌های شیطان در ماه رمضان برای بندگان خدا جدی است به همین دلیل در ماه رمضان خطا‌ها کم می‌شود.

امام جمعه کرمان جبهه دوم مبارزه را با دنیا و مظاهر دنیوی و جبهه سوم را مبارزه با نفس دانست و تصریح کرد: اگر جبهه سوم مبارزه نباشد انسان به هلاکت می‌رسد. در ماه رمضان یک ماه با نفس مبارزه کردیم و باید تلاش کنیم در ۱۱ ماه پیش رو نیز بتوانیم این سیر رزمندگی و مبارزه را با موفقیت ادامه دهیم. امیدواریم توفیق عبودیت خداوند را آن‌گونه که در شأن است را به دست آوریم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نماز عید فطر در کرمان، به پاسخ مثبت رهبر معظم انقلاب به مسئولان کرمان در خصوص اجرای طرحی جامع و عاقلانه در حوزه عفاف و حجاب، اشاره کرد و افزود: اقدامات دستگاه قضا، نیروهای امنیتی، امر به معروف و نهی از منکر و دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: در کنار تقوای الهی و مبارزه با نفس، پیام دیگر ماه مبارک رمضان انسجام، همراهی، وحدت و توجه به هم‌نوع خود است و شاهد بر این مدعا زکاتی است که امروز ادا می‌شود. توجه به جامعه انسانی مد نظر دین مبین اسلام است و امروز در جهان اسلام یک توجه ویژه‌ای داریم که آن توجه به مردم مظلوم غزه است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در روز عید، غم بزرگ به خاک و خون کشیده شدن مردم فلسطین و تفرقه در جهان اسلام را بر دل داریم، افزود: خیانت و جنایتی که توسط بعضی از حکام اسلامی در همکاری با اسرائیل انجام می‌شود در واقع همان سکوتی است که در برابر رژیم غاصب اسرائیل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: امروز می‌بینیم چگونه بر سر مردم بمب می‌ریزند و عده‌ای را به خاک و خون می‌کشند، آن هم در دنیایی که به لحاظ ظاهری بلندگوهای آنها همه جا را در دفاع از حقوق بشر پر کرده اما زمانی که به مردم فلسطین و مظلومان عالم می‌رسند سکوت معنادار می‌کنند و امیدواریم هرچه زودتر پیروزی نهایی از آن فلسطین باشد و شاهد نابودی اسرائیل باشیم و بستر برای ظهور فراهم شود.

انتهای پیام
captcha