هر سخنی برای عادی‌سازی جنایت‌های تروریستی، بازی در زمین دشمن است
کد خبر: 4209841
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

هر سخنی برای عادی‌سازی جنایت‌های تروریستی، بازی در زمین دشمن است

آیت‌لله محامی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در سوران گفت: هر کار و رفتار و سخنی که در جهت پاشیدن بذر تفرقه و کینه باشد و هر سخنی که توجیه کننده عملیات تروریستی باشد و برای عادی‌سازی این جنایت‌ها صورت گیرد؛ دانسته یا نادانسته، بازی در زمین دشمن و خدمت به اوست.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، در بخشی از خطبه‌های نماز عید فطر زاهدان ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: امسال ماه مبارک رمضان ۲۹ روزه بود و این سفره نعمت الهی زودتر به پایان رسید و امیدواریم خداوند متعال با لطف و رحمت بیشتر خود آن را جبران کند، ماه رمضان گذشت و این ماه یک نمونه از یازده ماه دیگر است و کل عمر ما به تندی می‌گذرد و ما هستیم و نتیجه عملکرد خود و اگر از سرمایه عمر درست استفاده کرده باشیم برنده هستیم و در غیر این صورت ضرر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: اولین نکته این است که مردم استان سیستان‌وبلوچستان از سیستانی تا بلوچ و هر قومیت دیگر با بصیرت کامل، دلداده نظام اسلامی هستند، گروه‌های مزدور که ادعای طرفداری و اقدام برای منافع قوم بلوچ را دارند نتوانستد از میان هم‌وطنان بلوچ ما نیرو جذب کنند که نکته مهم و افتخاری برای مردم ماست.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دومین نکته این است که مسئولان امر برای کنترل مرز و مدیریت اتباع بیگانه باید فکری کنند و در حالی که کشور و مردم ما سال‌های طولانی از مهاجران مسلمان کشورهای همسایه میزبانی می‌کند، مهمان هم باید رسم مهمانی را به جای بیاورد و حضور قانونی داشته باشد نه اینکه غیرمجاز باشند، بنابراین ما باید طبق قانون، میزبانی از مهاجران داشته باشیم.

آیت‌الله محامی افزود: نکته سوم این است که مکررا گفته‌اند و شنیده‌ایم که مردم استان ما نسبت به وطن خود تعصب دارند و خاک‌شان را همچون مادرشان می‌دانند، مزدوران منطقه‌ای هم باید به سختی مجازات شوند که به خود جرئت تکرار چنین جنایاتی را ندهند، آن‌ها توسعه و استقلال ما را نشانه گرفته‌اند و باید متحد و منسجم باشیم و وحدت ملی و انسجام اسلامی را حفظ و در برابر دشمن مقاومت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که امنیت ما را با جان‌فشانی تأمین می‌کنند قدردانی می‌کنیم و باید از هرگونه اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی در جامعه پرهیز شود و هر کار و رفتار و سخنی که در جهت پاشیدن بذر تفرقه و کینه باشد و هر سخنی که توجیه کننده عملیات تروریستی باشد و برای عادی‌سازی این جنایت‌ها صورت گیرد چه دانسته و چه نادانسته، بازی در زمین دشمن و خدمت به دشمن است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: همه ما باید هوشیار بوده و در مسیر حفظ وحدت و پیشرفت استان تلاش کنیم به ویژه در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آن را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha