مودی مدعی شد: مسلمانان هندی در رفاه زندگی می‌کنند
کد خبر: 4210183
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

مودی مدعی شد: مسلمانان هندی در رفاه زندگی می‌کنند

نخست وزیر هند در مصاحبه‌ای مدعی شد که مسلمانان این کشور در فضایی دموکراتیک و با سعادت و خوشبختی زندگی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ناراندرا مودی، نخست وزیر هند در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی نیوزویک در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت اقلیت‌های مذهبی که از تبعیض شکایت می‌کنند مدعی شد: آنچه که در این خصوص گفته می‌شود واقعیت ندارد و حتی اقلیت‌های هند هم این سخنان را تأیید نمی‌کنند. 

وی افزود: اقلیت‌ها از همه مذاهب، خواه مسلمان، مسیحی، بودایی، سیک یا حتی اقلیت کوچکی مانند پارسی‌ها، در هند با خوشی و رفاه زندگی می‌کنند.

این سخنان مودی درحالی مطرح می‌شود که گزارش‌های حقوق بشری موید این موضوع است که مسلمانان، به عنوان بزرگترین اقلیت هند، از سوی تندروهای هندو با همدستی حزب افراطی مودی، مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و مساجد تاریخی آن‌ها توسط افراط‌گرایان هدف تخریب و ویرانی قرار می‌گیرد.

مسلمانان در هند تقریباً 18درصد (200 میلیون نفر) از کل جمعیت این کشور1.4 میلیارد نفری را تشکیل می‌دهند.

ساداناند دوم (Sadanand Dome) نویسنده آمریکایی متولد هند، در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در سال 2022  که با عنوان «ناسیونالیسم هندو ظهور هند به عنوان یک ملت را تهدید می‌کند» نسبت به خطرات افراط گرایی هندوها که با اسلام و مسلمانان دشمنی می‌کنند هشدار داد.

نویسنده در مقاله خود به اظهارات توهین آمیز مقامات حزب حاکم درباره حضرت محمد (ص) اشاره می‌کند  که خشم مسلمانان هند، کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر نقاط جهان را برانگیخت.

هند در ماه مارس گذشته از اجرا شدن قانون بحث برانگیز شهروندی که در سال 2019 به تصویب رسید خبر داد. این در حالی است که مدافعان حقوق بشر، تصویب چنین قانونی را تبعیض علیه مسلمانان دانسته که عاملی برای برانگیخته شدن اعتراضات خشونت‌آمیز خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha