از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا آتش‌سوزی اعتراضی مقابل محل اقامت نتانیاهو + فیلم
کد خبر: 4211880
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
با تحولات فلسطین

از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا آتش‌سوزی اعتراضی مقابل محل اقامت نتانیاهو + فیلم

درحالی که حزب‌الله لبنان از موشک‌باران یکی از مقرهای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده است شهرک‌نشینان معترض در تظاهرات خود روبروی محل اقامت نتانیاهو در منطقه اشغالی قیساریا را به آتش کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مقرهای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و همچنین در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان که آخرین مورد آن در صریفا، العدیسه و رب ثلاثین رخ داد، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز دوشنبه بیست‌ودوم آوریل ۲۰۲۴ مقر فرماندهی یگان سوم پیاده‌نظام لشکر ۹۱ در پایگاه عین زیتیم را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

این در حالی است که کمی پیش‌تر خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا و اصبع الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

همچنین منابع خبری از برخورد چند موشک به منطقه اشغالی «صفد» و به صدا درآمدن آژیر هشدار در این منطقه و مناطق «روش هنکرا»، «لیمان»، «شلومی»، «ایلون»، «حانیتا»، «ادمیت»، «گورن» و «عرب العرامشه» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی روستای «رب ثلاثین»، ارتفاعات «الجبور» در شهرستان «جزین» و حد فاصل «صریفا» و «ارزون» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این بر اساس گزارش منابع خبری توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک‌های «یارون» و «دیر میماس» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

 آتش‌سوزی اعتراضی مقابل محل اقامت نتانیاهو

 به گزارش شهاب‌نیوز، تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه کابینه کنونی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض امشب نیز در برابر محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دست به تظاهرات زده‌اند.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، شهرک‌نشینان معترض طی این تظاهرات روبروی محل اقامت نتانیاهو در منطقه اشغالی قیساریا را به آتش کشیده‌اند.
رسانه‌های رژیم صهیونیست اعلام کردند که این شهرک‌نشینان معترض خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه و آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت هستند.

 

از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا اعتراف به نکامی در از بین بردن حماست

اعلام آمار زخمی‌های نظامی صهیونیست در جنگ علیه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای شمار کلی نظامیان صهیونیستی را که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به دست مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست به دست مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس این بیانیه از مجموع این ۳۲۹۴ نظامی مجروح صهیونیست، ۱۵۸۳ نظامی در جریان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه دچار آسیب شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه ۵۱۲ نظامی صهیونیست به شدت زخمی شده‌اند و آسیب‌های جدی دیده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، ۲۵۸ نظامی صهیونیست همچنان در حال درمان جراحات ناشی از نبرد میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که از مجموع این ۲۵۸ نظامی صهیونیستِ زخمی، ۲۴ نفر دچار جراحاتی خطرناک شده‌اند.

 از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا اعتراف به نکامی در از بین بردن حماست

بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

جوزف بورل روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می‌کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهادهای ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم‌های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

 از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا اعتراف به نکامی در از بین بردن حماست

آنروا: تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد

کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد درباره بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا نتایج این تحقیقات را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون دلیلی را برای اثبات ادعای خود در خصوص ارتباط کارکنان آژانس آنروا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارائه نداده است.

بر اساس این گزارش آژانس آنروا به صورت منظم نام کارکنان خود را برای بررسی به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما این مقامات هیچ‌گاه هیچ‌گونه نگرانی را نسبت به این افراد ابراز نکرده‌اند.

این کمیته بیان کرد که رژیم صهیونیستی به نامه‌های آژانس آنروا در ماه‌های مارس و آوریل مبنی بر درخواست ارائه نام‌های ادعایی و دلایل از سوی این رژیم پاسخ نداده است.

همچنین بر اساس این نتایج، آژانس آنروا از برخی سازوکارها برای تضمین پایبندی این آژانس به اصول بشردوستانه و بی‌طرفانه برخوردار است.

 از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا اعتراف به نکامی در از بین بردن حماست

تحلیلگر صهیونیست: جایگزینی برای حماس وجود ندارد

رون بن یشای خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اذعان کرد.

بن یشای گفت ما در غزه گرفتار شدیم و همه تلاش‌ها برای آزادی اسرای اسرائیلی بی‌فایده بوده است.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای حاکمیت حماس در غزه وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای پایان جنگ با حزب الله در مرزهای شمالی قابل تصور نیست.

از سوی دیگر، هیلل بیتون روزن خبرنگار نظامی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با استعفای امروز «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش این رژیم، گفت: رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش نباید استعفا می‌داد، او باید همراه همه کسانی که در هفتم اکتبر اوضاع را رصد و پیگیری می‌کردند، محاکمه شود!

 از حمله موشکی حزب الله به مقر نظامیان صهیونیست تا اعتراف به نکامی در از بین بردن حماست

کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است

 یک کارشناس سازمان ملل روز دوشنبه گفت که جنگ اسرائیل در غزه از ابتدا "جنگی علیه حق سلامت" بوده و سیستم سلامتی این سرزمین فلسطین را "نابود" کرده است.

تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حق سلامت افزود که اسرائیل حقوق بشر را به عنوان یک "گزینه انتخابی" تلقی می کند.

او به خبرنگاران در ژنو گفت که تنها چند روز پس از جنگ در غزه، "زیرساخت‌های پزشکی آسیب‌های جبران‌ناپذیری دیدند. "

وی ادامه داد که در میان بمباران بی امان غزه توسط اسرائیل، کارمندان بخش سلامت ماه ها تحت شرایط وخیم با دسترسی بسیار محدود به تجهیزات پزشکی کار کرده اند.

موفوکنگ که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است، تاکید کرد: این جنگ از ابتدا بر سر حق سلامت بوده است.

پیش از این فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر با صدور پیامی فجایع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را به شدت محکوم کرد.

همچنین، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اعلام کرد که کاروان های کمک های بشردوستانه به دلیل مانع تراشی رژیم صهیونیستی قادر به رساندن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه نیستند.

پیش از این نیز دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از دست و پنجه نرم کردن بیش از یک میلیون فلسطینی با قحطی و ناامنی غذایی به دلیل حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و مانع تراشی این رژیم برای ورود کمک های بشر دوستانه به آن خبر داده بود.

این دفتر اضافه کرد: موانع دسترسی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه همچنان پابرجا بوده و زمان در حال از دست رفتن است.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبه‌رو هستند.

دوجاریک تصریح کرد: با این حال، تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی به شمال این منطقه به دلیل محدودیت‌های دسترسی و درگیری‌های جاری با مانع مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha