دومین نمایشگاه «عکس‌های قدیمی سنندج» برپا می‌شود
کد خبر: 4212542
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

دومین نمایشگاه «عکس‌های قدیمی سنندج» برپا می‌شود

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به‌مناسبت «روز سنه»، به همت حوزه هنری کردستان امروز، هشتم اردیبهشت ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج گشایش می‌یابد.

مسجد دارالاحسان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به نامگذاری 6 تا 12 اردیبهشت به‌نام «هفته سنندج» گفت: دومین  نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل 60 عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا 1360 (یک قرن ) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان افزود: در این نمایشگاه عکس تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی، گردآوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال 1401 به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه، و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است  بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از  8  تا 13 اردیبهشت ماه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه 8 اردیبهشت ساعت 17 با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ ششم اردیبهشت ماه با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha