آموزش و پرورش ‌در ترویج فرهنگ ‌فاطمی نقش بسزایی دارد
کد خبر: 1399696
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

آموزش و پرورش ‌در ترویج فرهنگ ‌فاطمی نقش بسزایی دارد

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در ترویج فرهنگ ساده زیستی فاطمه(س) نقش ب‌سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، ظهیرالدین پورالحسینی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران پنجشنبه، چهارم اردیبهشت در اولین همایش گرامیداشت زن که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای شورای شهر گچساران در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، گفت: اگر به تاریخ نگاه کنیم همیشه می‌بینیم که هدف دولت‌های غربی ضربه زدن به بنیان خانواده و از بین بردن ارزش‌های اسلامی است و سر پیکان آنان همیشه به‌سمت زنان بوده و است که یکی از نقشه‌های آنان برداشتن حجاب چادر از سر زنان در زمان رضاشاه بوده که با پایداری زنان مؤمن و با عفت ایرانی این نقشه دشمنان نقش برآب شد‌‌.
وی افزود: نمونه بارز و آشکار نقشه‌های ضداسلامی غربی‌ها پخش فیلم‌هایی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای است که همگی آنان زن را که در رأس کانون خانواده قرار دارد را مورد هدف قرار دادند و به‌راحتی بی‌بند و باری‌ها و فسادهای اخلاقی را به نمایش می‌گذارند تا از این طریق بتوانند به ارزش‌های زنان ما و راه و روش زندگی با عفت آنان صدمه بزنند اما این بار هم شکست می‌خورند چراکه زنان ما اسوه‌ای هم‌چون فاطمه زهرا(س) را دارند، که همیشه در لحظه لحظه زندگی این بانوی دو عالم عفت، کرامت و دینداری را مشاهده می‌کنند. زنان ما می‌توانند سیره حضرت زهرا(س) را سرلوحه کار خود قراردهند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران بیان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند درترویج فرهنگ زندگی به سبک زندگی فاطمه(س) که بدون ریا و تعلق خاطر به دنیا بود نقش اساسی ‌داشته باشد و آنان را راهنمایی کنند تا سبک زندگی خود را بر اساس آموزه‌های قرآن که کتابی جامعه و کامل است انتخاب کنند.

پورالحسینی اضافه کرد: می‌طلبد در همین‌جا از بخش بانوان آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کنم که در استان مقام اول را کسب کردند و امید است که تمام زنان و دختران ما در تمام مراحل زندگی خود با تکیه بر احکام اسلام و الگویی هم‌چون فاطمه زهرا(س) در زندگی خود در جایگاه نخست قرار گیرند.

captcha