مدیران مدارس فضای بانشاط برای دانش‌آموزان فراهم کنند
کد خبر: 4169535
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

مدیران مدارس فضای بانشاط برای دانش‌آموزان فراهم کنند

کلام‌الله صفری در همایش مدیران مدارس اردبیل با بیان اینکه ۲۶۵ هزار دانش‌آموز اردبیلی امسال در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، گفت: مدیران مدارس باید فضای بانشاط برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از آموزش و پرورش اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، 26 شهریور ماه در همایش مدیران مدارس استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشوری، آموزش و پرورش و مدارس در مرکز توجه و تهاجم دشمن قرار گرفته و یکی از فلسفه‌های انتخاب مدیران جهادی برای مدارس، ارتقای جایگاه مدیریت، تبیین ماموریت آموزش و پرورش برای تربیت نسل متعهد و ایجاد تک‌صدایی برای نیل به هدف‌های تعالی است.

وی ادامه داد: از مدیران جهادی انتظار داریم تک‌صدایی را در مدارس و حوزه کار خود ترویج کنند تا همه باهم برای دستیابی به هدف‌های متعالی مندرج در سند بنیادین آموزش و پرورش پیش برویم.

دولت سیزدهم شهامت اجرای رتبه‌بندی معلمان را داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم شهامت اجرای رتبه‌بندی معلمان را داشت و اجرا کرد، در حالی که این طرح در گذشته اجرا نشده بود.

صفری تصریح کرد: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ همکار فرهنگی در استان اردبیل، ۱۱ هزار و ۸۰ نفر به رتبه‌بندی خود معترض بودند و مراحل رتبه‌بندی معترضان با دقت بررسی شد و وضعیت رتبه آن‌ها ارتقا یافته و صحت‌سنجی خواهد شد.

وی همچنین گفت: به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی، ۴۰ میلیون ریال به حقوق همکاران افزوده شده است ضمن اینکه معوقات سال ۱۴۰۱ فرهنگیان استان اردبیل هم پرداخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: مدیران جهادی مدارس باید خدمات دولت و وزارت آموزش و پرورش را به معلمان، دانش‌آموزان و اولیا تبیین کنند.

مدیران مدارس برای ثبت نام بازمانده‌های از تحصیل با جدیت اقدام کنند

صفری از آمادگی ۲۶۵ هزار دانش‌آموز، ۱۹ هزار معلم، ۳۳۰ مدیر و یک‌هزار و ۱۵۰ کلاس در استان اردبیل برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: رزمایش بازگشایی مدارس استان ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد و مدیران باید فضای بانشاط را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به فعال شدن ۲۷ مرکز سنجش سلامت برای ۱۹ هزار پیش‌دبستانی در استان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد نام‌نویسی پایه اول و به‌طور میانگین ۹۸ درصد نام‌نویسی ۶ پایه تحصیلی انجام شده و مدیران برای تکمیل آن‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد دانش‌آموزان اول متوسطه و ۸۹ درصد پایه دوم متوسطه استان ثبت‌نام کرده‌اند و از مدیران انتظار داریم برای نام‌نویسی درصد‌های باقیمانده که در واقع بازمانده از تحصیل هستند با جدیت اقدام کنند و به سراغ آن‌ها بروند.

۷۳ مدرسه اردبیل نیاز به بازسازی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نظر میانگین سرانه فضای آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار داریم به طوری که سرانه فضای آموزشی در سطح کشور ۶ متر مربع و در استان اردبیل تنها سه متر مربع است.

صفری افزود: ۴۶ مدرسه در ناحیه یک و ۲۷ مدرسه در ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان اردبیل به‌دلیل فرسودگی و استهلاک، به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ طرح عمرانی برای توسعه فضای آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف استان در دست اجراست، گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین موارد موردنیاز مدارس شبانه‌روزی هزینه شد و دولت با وجود همه تنگنا‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمن، سنگ تمام گذاشت.

در ادامه این همایش فیلم رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش، سخنرانی رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش به صورت وبیناری پخش شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و مدارس این استان مهرماه امسال با حضور ۲۶۵ هزار دانش‌آموز بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha