زندگی کریمانه در گروی توسل به مکتب حسینی است
کد خبر: 1470547
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

زندگی کریمانه در گروی توسل به مکتب حسینی است

گروه اجتماعی: مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی با تأکید بر اینکه زندگی کریمانه در گروی توسل به مکتب حسینی است، اظهار کرد: اگر تمام ما مسلمانان و شیعیان بخواهیم زندگی کریمانه‌ای داشته باشیم، باید به مکتب حسینی متوسل شویم زیرا اگر از این مکتب دور شویم از کرامت به اوج ذلت می‌رسیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، زهرا شریعتمداری، مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی صبح امروز، 15 آبان‌ماه در همایش رهروان زینبی که در شهر سبزوار برگزار شد، با اشاره به اینکه عزادار بودن برای امام حسین(ع) به تنهایی کافی نیست، گفت: مصیبت زده امام حسین(ع) باید فعال باشد نه اینکه منفعل بوده و کاری از او بر نیاید.

مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی با تأکید بر اینکه زندگی کریمانه در گروی توسل به مکتب حسینی است، اظهار کرد: اگر تمام ما مسلمانان و شیعیان بخواهیم زندگی کریمانه‌ای داشته باشیم، باید به مکتب حسینی متوسل شویم زیرا اگر از این مکتب دور شویم از کرامت به اوج ذلت می‌رسیم.

وی با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام بیان کرد: بعثت پیامبر(ص) برای آن بود که جامعه بدون فرهنگ و انسانیت آن زمان را به انسانیت دعوت کند اما 60 سال پس از رحلت پیامبر(ص) جامعه تغییر هویت داد به گونه‌ای که پسر پیامبر(ص) را کشتند و همان افرادی که در جنگ‌های مختلف با پیامبر(ص) همراه بودند، در برابر این اتفاق سکوت کردند.

شریعتمداری با بیان اینکه زنان نقش بسیار مؤثری در تاریخ دارند، گفت: ما در جامعه اسلامی حضرت خدیجه(س) را داریم که سال‌ها پشتیبان اسلام بوده است، همچنین شخصیتی همچون حضرت زهرا(س) در تاریخ اسلام برای حمایت از حریم ولایت، کودکان خود را به کوچه‌های مدینه می‌برد و به مردم می‌گوید شما که برای خلافت علی(ع) با پیامبر(ص) بیعت کرده‌اید چرا در برابر ظلم سکوت می‌کنید.

وی با اشاره به این مطلب که جامعه اسلامی پس از بعثت پیامبر(ص) آن قدر به قهقهرا می‌رود که واقعه عاشورا رقم می‌خورد، اظهار کرد: اما در این واقعه جلوه واقعی زن مسلمان و شیعی را می‌بینیم که برای جامعه اسلامی و جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی، حضرت زینب(س) را بزرگ‌ترین پیام آور کربلا دانست و افزود: اگر حضرت زینب(س) و سایر زنان اهل بیت(ع) نبودند، شاید ما امروز چیزی از واقعه عاشورا را نمی‌دانستیم لذا در این راستا اگر بنا است زنان ما زینبی شوند و رهرو راه حضرت زینب(س) باشند، باید حواسشان باشد که در چه شرایطی هستند و جزو کدام دسته قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قرار نیست تنها یک حضرت زینب(س) در طول تاریخ داشته باشیم، گفت: قرار است نمونه‌های حضرت زینب(س) آنقدر زیاد باشند که ما بتوانیم برای ظهور امام زمان(عج) زمینه‌سازی کنیم.

شریعتمداری یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) را همراهی با امام زمان(عج) خود دانست و اظهار کرد: آیا همه ما به عنوان مادر، فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کرده‌ایم که ضرورت همراهی با امام زمان(عج) خود را درک کنند و ولایت‌پذیری را آموخته باشند؟

وی با بیان اینکه بسیاری از ما با کوچک‌ترین فراز و فرود در زندگی خود را می‌بازیم، عنوان کرد: حضرت زینب(س) در برابر مصائب همچنان ولایت‌مدار بود و استقامت کرد به گونه‌ای که طبق فرمایش ایشان، وقایع کربلا چیزی جز زیبایی نبود.

مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی یادآور شد: اگر ما امروز خود را رهرو راه زینب(س) می‌دانیم، باید آنچه را در شرایط زندگی و صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور اتفاق می‌افتد، زیبا ببینیم و در تمامی این صحنه‌ها با مشارکت فعال حضور یابیم.

وی بیان کرد: همه ما موظف هستیم با همکاری در این روزهای عزاداری شرایطی را ایجاد کنیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) و اصلاح جامعه محمدی باشیم.

captcha