تفکر مکتب حسینی بنیانگذار پایه‌های حقانیت و روشنگری است
کد خبر: 4156760
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
امام جمعه موقت بوشهر:

تفکر مکتب حسینی بنیانگذار پایه‌های حقانیت و روشنگری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی گفت: حادثه عاشورا و تفکر و اندیشه حسینی از همه تفکرات بالاتر است و این مکتب بنیانگذار روشنگریست و جبهه حق برگرفته از تفکر حسینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه شهر بوشهر، امروز، ۳۰ تیرماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی، در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر اقامه شد.

حجت‌الاسلام هاشمی در خطبه اول نمازجمعه شهر بوشهر، ضمن تسلیت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، به تبیین آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر در زندگی و سایر کارهای اجتماعی پرداخت.

وی در بخش دوم خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز آدینه این هفته، گفت: سوم محرم سالروز آسمانی شدن شهید انقلابی و شهید امر به معروف و نهی از منکر و خادم امام حسین(ع) و معلم قرآن شهید روحانی آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری است.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که امسال هم عمری دوباره از خدا گرفتیم و توفیق داریم در راه امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا عزاداری کنیم و تا آخر صفر المظفر خدمتگزار امام حسین(ع) باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی اضافه کرد: روزهای محرم و صفر و عاشورا فرصتی مناسب برای آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان است زیرا آینده ازآن سینه زنان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

خطیب جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: قدرت عاشورا قدرت بزرگی است، دشمنان بسیاری آمدند و ظلم‌های بسیار کردند و سعی در براندازی جبهه حق داشتند، اما هرگز نهراسید زیرا هرچه ظلم آنها بیشتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر جبهه ایمان و حق است.

وی بیان کرد: حادثه عاشورا و تفکر و اندیشه حسینی از همه تفکرات بالاتر است و این مکتب بنیانگذاری روشنگریست و جبهه حق برگرفته از تفکر حسینی است.

حجت‌الاسلام هاشمی، برائت از خائنین و کفار را نشانه هوشیاری و بصیرت فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: تأسی از عاشورا و فرهنگ و تفکر عاشورایی باید برای امام حسین(ع) با بیعت پیاپی در زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی و ثابت‌قدمی در راه اطاعت‌پذیری از خاندان امامت و ولایت پایدار و اقامه شود.

وی ادامه داد: دشمنان همواره در مقابله با اسلام و تقابل با مکتب قرآنی و وحیانی حضرت ثارالله(ع)، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و به‌دنبال ایجاد جنگ هویت‌محور و تهاجم رسانه‌ای با هدف تحریک ملیت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی هستند.

یادآور می‌شود، نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه، از محل مصلای جمعه شهر بوشهر تا میدان قدس ضمن تظاهرات و راهپیمایی، حرمت‌شکنی سوئدی‌ها را محکوم کردند. 

راهپیمایی بر علیه حرمت‌شکنی سوئدی‌ها

راهپیمایی بر علیه حرمت‌شکنی سوئدی‌ها

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha