بیجار رتبه اول مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین کشور را کسب کرد
کد خبر: 3327831
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

بیجار رتبه اول مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین کشور را کسب کرد

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به مشارکت‌های مردمی با اداره بهزیستی گفت: شهرستان بیجار در جلب مشارکت های مردمی و کمک های خیرین نسبت به جمعیت در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قریشی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان دیشب، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، اظهار کرد: 46 هزار خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی استان کردستان هستند.
وی  با اعلام اینکه 23 هزار خانوار از این تعداد مستمری‌بگیر ثابت و مابقی به صورت موردی در طول سال از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: در حال حاضر اداره کل بهزیستی استان کردستان 151 خدمات را به جامعه هدف خود ارائه می دهد.
قریشی با اشاره به اعتبارات استانی و ملی این اداره بیان کرد: در مجموع کل اعتبارات تخصیص یافته ملی و استانی این اداره 50 میلیارد تومان بوده است که هر ساله با کمک خیرین بیشتر از این اعتبار خدمات‌رسانی داشته‌ایم.
وی به ارائه خدمات مراکز توانبخشی این اداره به دو صورت شبانه روزی و روزانه اشاره و عنوان کرد: مراکز توانبخشی شبانه‌روزی این اداره 14 مرکز و مراکز روزانه 13 مرکز است.

عدم همکار ادارات برای مناسب سازی فضا برای معلولان دغدغه بهزیستی استان
مدیرکل بهزیستی استان کردستان اعلام کرد: عدم همکاری در زمینه مناسب‌سازی فضای جامعه برای معلولان یکی از مشکلات و دغدغه های اساسی این اداره محسوب می شود.
وی تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش این اداره را 285 نفر اعلام کرد و افزود: 80 درصد از شهریه این دانشجویان توسط اداره کل بهزیستی پرداخت می‌شود و تاکنون در مجموع 500 میلیون تومان شهریه این دانشجویان پرداخت شده است.
قریشی با اشاره به استخدام جدید 220 نفر در اداره بهزیستی اشاره و بیان کرد: 20 نفر برابر با 10درصد از اسخدامی‌های جدید بهزیستی را معلولان استان تشکیل می‌دهند.
وی به طرح مسکن معلولان در راستای حمایت هرچه بیشتر از جامعه هدف اشاره کرد و افزود: 66 خانوار دارای دو معلول در سامانه مسکن معلولان ثبت‌نام کرده‌اند.
111 خانواده معلول صاحب خانه می‌شوند
مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و با احتساب 35 خانواده پشت نوبت ثبت‌نام مسکن، تا پایان سال جاری 111 خانواده معلولان استان کردستان صاحب مسکن شوند.
وی بیان کرد: 35 میلیون تومان اعتبار احداث مسکن متقاضیان تسهیلات بلاعوض، 10 میلیون تومان به صورت وام و 5 میلیون تومان نیز از محل جمع‌آوری کمک‌های خیرین تأمین می‌شود.
وی از خرید ویلچرهای برقی برای معلولان خبرداد و گفت: در این راستا با همکاری انجمن معلولان این ویلچرهای برقی با اولویت در اختیار معلولان استان قرار گرفت.
قریشی از خرید وسایل توانبخشی خبر داد و افزود: در طول سال جاری یک میلیارد تومان برای خرید وسایل و تجهیزات توانبخشی هزینه شده است.

تعدد مؤسسات خیریه معضل اساسی بهزیستی است
قریشی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت بیشترین مؤسسات و خیریه توسط بهزیستی اعطا می شود، ادامه داد: تاکنون برای 514 مؤسسه و NGO  سطح استان مجوز فعالیت صادر شده است.
وی با اعلام اینکه از این تعداد 53 مجوز مربوط به مؤسسات خیریه با بیلان کاری 1.5 میلیارد تومان در طول سال می‌باشند، عنوان کرد: یکی از معضلات اساسی بهزیستی تعدد مؤسسات خیریه است که در این راستا مجوز ایجاد هیچ مؤسسه جدید را نخواهد داد.
مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به مشارکت‌های مردمی با اداره بهزیستی اظهار کرد: شهرستان بیجار در جلب مشارکت های مردمی نسبت به جمعیت در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی به فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان اشاره کرد و افزود: اداره کل بهزیستی وظیفه نظارت بر مؤسسات، NGO ها و کمپ های ترک اعتیاد را دارد و با متخلفان در این مؤسسات برخورد قانونی خواهد کرد و هیچ ارفاقی را در ارائه خدمات به جامعه هدف از سوی هیچ موسسه‌ای نمی‌پذیرد.

تعطیلی سه کمپ ترک اعتیاد در کردستان
قریشی از تعطیلی سه کمپ ترک اعتیاد استان خبر داد و افزود: این کمپ‌ها در ارائه خدمات خود دچار خلل شده بودندکه این خطاهای به بهزیستی اعلام  و در نتیجه موجب تعطیلی آن ها شده است.
وی با اشاره به بهره برداری رسیدن دو مرکز جدید اداره بهزیستی عنوان کرد: مرکز شیرخوارگاه با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری و مجتمع فرهنگی – هنری و تولیدی باران قروه با همکاری خیرین شهرستان در طول هفته آینده افتتاح خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی کردستان از اجرای دو طرح ویژه بهزیستی برای شناسایی نوزادان ناشنوا خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح غربالگری و کاشت حلزون دو طرح برای شناسایی و حمایت از نوزادان و کودکان ناشنواست.
وی با اشاره به اینکه در طرح غربالگری 97 درصد از متولدین سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند، یادآور شد: نوزادان ناشنوا نیز با طرح کاشت حلزون و یا سمعک مورد حمایت قرار می‌گیرند.
 

captcha