کاهش انگیزه و انحلال گروه‌های ضعیف؛ نتیجه داوری غیرحضوری مسابقات تواشیح
کد خبر: 3340533
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
رضا شریفی تصریح کرد:

کاهش انگیزه و انحلال گروه‌های ضعیف؛ نتیجه داوری غیرحضوری مسابقات تواشیح

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست گروه تواشیح سبطین اهواز تاکید کرد: کاهش انگیزه و انحلال گروه‌های ضعیف نتیجه شیوه داوری غیر حضوری مسابقات تواشیح و ابتهال در کشور خواهد بود.

رضا شریفی، سرپرست گروه تواشیح سبطین اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاری غیرحضوری مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح و ابتهال، اظهار کرد: این شیوه از برگزاری مسابقات که براساس آیین‌نامه جدید انجام می‌شود فرصت حضور در مرحله نهایی را از بسیاری گروه‌های تواشیح خواهد گرفت.

وی بیان کرد: به دلیل آنکه داوری این بخش از مسابقات به صورت غیرمستقیم صورت می‌گیرد جای اعتراض برای گروه‌ها باقی نمی‌ماند و شاید حق برخی از آنها نادیده گرفته شود.

دلیل برگزاری مسابقات غیرحضوری تواشیح، مسائل مالی است

شریفی با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات به این شیوه به دلیل مسائل مالی است، تصریح کرد: بنابراین بسیاری از گروه‌ها انرژی و انگیزه لازم را برای مسابقات از خود بروز نمی‌دهند چراکه مراحل انتخابی بسیار سخت شده است و احتمال حضور گروه‌های کم‌تر قوی‌تر در مرحله نهایی با وجود گروه‌های برتر کاهش پیدا می‌کند.

کاهش انگیزه در نتیجه برگزاری غیرحضوری مسابقات

سرپرست گروه تواشیح سبطین اهواز با اشاره به اینکه اکنون که برگزاری مسابقات در مرحله استانی به نحوی برداشته شده است و گروه‌ها امکان حضور در این مسابقات را ندارند، این امر باعث کاهش انگیزه‌ها می‌شود، افزود: چراکه گروه‌ها خود را برای شرکت در مسابقات استانی با انگیزه و انرژی بالا آماده می‌کردند تا حداقل بتوانند عملکرد خوبی حتی با وجود عدم کسب رتبه از خود نشان دهند.

وی افزود: با اجرای آیین‌نامه جدید بسیاری از گروه‌هایی که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند، منحل می‌شوند و همان گروه‌های قدیمی برتر در سالهای گذشته رتبه‌های برگزیده را از آن خود می‌‌کنند.

انحلال گروه‌های ضعیف‌تر

شریفی عنوان کرد: حتی اگر برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات کشوری تواشیح و ابتهال به صورت غیرحضوری برگزار شود، به منظور جلوگیری از بین رفتن انگیزه‌ گروه‌ها باید سهمیه استان‌هایی که تواشیح‌خیز هستند افزایش یابد. در حال حاضر استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که داوران و اساتید این رشته اذعان دارند می‌تواند همواره رتبه‌های برتر را کسب کنند.

سرپرست گروه تواشیح سبطین اهواز تصریح کرد: این گروه تواشیح در سال 89 رتبه نخست مسابقات کشوری را به دست آورد و پس از آن در چهار سال متوالی به اجرای برنامه در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و یک بار در محضر مقام معظم رهبری پرداخت. همچنین، اعزام این گروه به سفر حج تمتع در سال 89 و دیگر سفرهای خارجی از سوی شورای عالی قرآن از دیگر نتایجی بود که رتبه نخست مسابقات کشوری در پی داشت. باید گفت این قبیل تشویق‌ها باعث ایجاد انگیزه در شرکت‌کنندگان می‌شود و آن گروه‌هایی که از توان بالا برخوردار نیستند بدون کسب موقعیت برای حضور در مسابقات استانی از بین می‌روند.

captcha