الازهر حمله به مساجد در «دیاله» عراق را محکوم کرد
کد خبر: 3467292
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

الازهر حمله به مساجد در «دیاله» عراق را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر حمله افراد مسلح به هفت مسجد در شهر «المقدادیه» واقع در استان «دیاله» عراق را به شدت محکوم کرد.

الازهر حمله به مساجد در «دیاله» عراق را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«egynews.net»، مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای، اقدام افراد مسلح در حمله به هفت مسجد اهل سنت در استان دیاله عراق و تهدید شهروندان به مرگ در صورت ترک‌نکردن خانه‌‌های خود را به‌شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این‌ اقدامات شنیع فرقه‌گرایانه توسط افرادی صورت می‌گیرد که بویی از انسانیت نبرده‌اند.

مرکز اسلامی الازهر در ادامه این بیانیه تأکید کرد: شریعت اسلامی این‌گونه اقدامات را که مغایر با تعالیم و آموزه‌های دین اسلام و وجدان بیدار انسانی است، جرم شناخته و به‌صورت قاطعانه حرام اعلام کرده است.

این مرکز در ادامه بر ضرورت احترام به قداست خانه‌های خداوند و دور نگه‌داشتن این اماکن از درگیری‌های فرقه‌ای تأکید و فرقه‌های مختلف عراق را به وحدت و ریشه‌کن کردن عوامل اختلاف و تفرقه دعوت کرد و از آن‌ها خواست که اجازه ندهند که افراد سودجو با ریختن خون مردم عراق این کشور را تجزیه و یکپارچگی آن را برهم بزنند.

همچینن، دفتر سازمان ملل متحد در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار مساجد، عراق را به روزهای تاریک درگیری‌های فرقه‌ای برمی‌گرداند.

منابع امنیتی دیروز، 22 دی‌ماه، از حمله به ۷ مسجد و صدها مغازه در شهر «المقدادیه» واقع در استان دیاله عراق با استفاده از بمب‌های آتش‌زا خبر دادند.

همچنین، منابع پزشکی و امنیتی از کشته‌شدن ۱۰ نفر در تیراندازی افراد مسلح در شهر المقدادیه واقع در استان دیاله عراق خبر دادند.

این اقدام پس از آن انجام شد که در دو انفجار تروریستی روز دوشنبه در المقدادیه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، دست کم ۲۳ نفر کشته شدند.

captcha