رسیدن به عدالت، دلیل تغییرات در آئین‌نامه جشنواره قرآن وزارت بهداشت/ حد نصاب به جای سهمیه‌بندی
کد خبر: 3470406
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

رسیدن به عدالت، دلیل تغییرات در آئین‌نامه جشنواره قرآن وزارت بهداشت/ حد نصاب به جای سهمیه‌بندی

گروه فعالیت‌های قرآنی: براساس تغییرات صورت گرفته در آئین‌نامه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، نحوه حضور نفرات برگزیده مرحله دانشگاهی در مرحله کشوری تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و یکمین دوره جشنواره قرآن وزارت بهداشت در حالی با ابلاغ آئین‌نامه آن به دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است که در این دوره شاهد تغییرات تقریباً اساسی در آن هستیم.
یکی از این تغییرات مربوط به تغییر نحوه حضور برگزیدگان مرحله دانشگاهی در مرحله کشوری است. در سال‌های گذشته هر دانشگاه براساس برخی شاخص‌ها همچون تعداد دانشجو و نیز تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله دانشگاهی همان دانشگاه، دارای سهمیه خاصی بود.
در آئین‌نامه دوره بیست و یکم اما این نحوه حضور تغییر کرده و شرکت‌کنندگان براساس حد نصابی که تعیین شده است در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.
تعیین این حد نصاب که به نظر به عدالت نزدیک‌تر است، باعث شده است تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اگر چه به صورت مجزا اما در یک رقابت کلی و همگانی حضور یابند.
در این نوع سهمیه‌بندی شرکت‌کننده‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی لرستان حضور دارد،‌ علاوه بر رقابت با هم‌دانشگاهی‌های خود در مرحله دانشگاهی یک رقابت دیگر با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها برای کسب حد نصاب لازم جهت حضور در مرحله کشوری را خواهد داشت.
مسئولان برگزاری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در این نوع گزینش دانشجویان برای حضور در مرحله کشوری جشنواره قرآنی، برخی تمهیدات نیز در نظر گرفته‌اند که از جمله آن معرفی داوران مرحله دانشگاهی توسط دانشگاه به مرکز قرآن و عترت و تأیید شدن آنها توسط مرکز است.
به نظر می‌رسد این نوع گزینش افراد برای حضور در مرحله کشوری نزدیک‌ترین روش به عدالت باشد، اما باید تا زمان برگزاری مرحله دانشگاهی این جشنواره صبر کرد و دید که آنگونه که باید مؤثر خواهد بود یا خیر.
captcha