برگزاری مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت دراستان‌های کشور
کد خبر: 3470704
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

برگزاری مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت دراستان‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه نخبگان این طرح در استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با بیان اینکه مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه نخبگان این طرح در استان‌های کشور برگزار شد، افزود: در این دوره از مسابقات که به دور روش تقلیدی و غیرتقلیدی برگزار شد، 300 نخبه قرآنی در رده‌های سنی 8 تا 14 سال شرکت کردند.

وی ایجاد رقابت سالم بین نخبگان طرح، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، بالابردن سطح تلاوت نخبگان، آشناشدن با شرایط مسابقات و کسب تجربه و محک‌زدن سطح آموزشی متسابقان نخبه را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: این مسابقات در سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله نیمه نهایی در جزیره کیش و مرحله نهایی در کربلای معلی برگزار خواهد شد.

مقدم‌کیا در خصوص طرح ملی تلاوت قرآن کریم نیز ابراز کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال بوده که در حال حاضر این طرح در 18 استان و 21 شهر کشور اجرایی شده است.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور اظهار کرد: رشد و ارتقاء ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن، آموزش رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و ابتدا و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: در این طرح قرائت‌‌های اساتید برجسته مصری از جمله مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط و شحات انور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است و در مجموع تلاوت‌های نوجوانان جمع‌آوری و داوری می‌شود.

مقدم‌کیا بیان کرد: تمام نوجوانان پسر سنین ۸ تا ۱۴ سال می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی طرح ملی تلاوت به نشانی www.melitelavat.ir به‌صورت مجازی در این طرح ثبت‌نام کنند.                   

captcha