سالمندان محور وحدت و همدلی در خانواده هستند
کد خبر: 3533876
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

سالمندان محور وحدت و همدلی در خانواده هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با اشاره به جایگاه کلیدی سالمندان در جامعه گفت: سالمندان محور وحدت، نماد انسانیت، همدلی، عامل انس و ارتباط و رفت و آمدهای خانوادگی اند، که باید این جایگاه، محفوظ بماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در مراسم تجلیل از سالمندان استان کردستان که امروز، هفتم مهرماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایام سالمندی دورانی از زندگی بوده که خداوند به انسان‌ها برای فرصت بندگی عطا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکامل رشد انسان در دوران سالمندی است، افزود: این دوران برای سالمندان به دلیل داشتن تجربه‌های فروان زندگی بهترین دوران و برای فرزندان فرصتی برای بهره‌گیری از این تجربیات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با اشاره به آیات مکرر قرآن در مورد تکریم سالمندان و احسان به پدر مادر اعلام کرد: خداوند در آیه 15 سوره احقاف می فرماید: «وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا؛ و انسان را درباره پدر و مادرش به نیکی سفارش کردیم»و همواره در آیات دیگر بعد از پرستش خدا به نیکی پدر و مادر توصیه شده است.

وی عنوان کرد: آیات و روایات نشانگر جایگاه والای سالمندان و به ویژه پدر و مادر از دیدگاه دین اسلام است و این امر وظیفه ما را در قبال والدین سنگین‌تر می‌کند. فرزندان نباید با سالمندان با پرخاشگری و تندی رفتار کنند و نباید کمترین اهانتی نسبت به سالمندان صورت گیرد.

موسی‌نژاد اعلام کرد: وجود خانه سالمندان و نگهداری مادران و پدرانی که در دوران سالمندی کسی نیست که از آن ها مراقبت کند، همگی نشان از بی‌مهری فرزندان نسبت به سالمندان است.

وی بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «یُکْرَمُ العالِمُ لِعلمه و الکبیرُ لِسِنّهِ؛ دانشمند را به خاطر علمش و بزرگسال را به خاطر سن او، باید احترام کرد».در این راستا ما باید قدردان جایگاه سالمندان در خانواده‌ها باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان افزود: برکت و خیر ماندگار در خانواده‌ها به خاطر حضور پیران و بزرگان خانواده است.

وی با اشاره به جایگاه کلیدی سالمندان در جامعه گفت: سالمندان محور وحدت، نماد انسانیت، همدلی، عامل انس و ارتباط و رفت و آمدهای خانوادگی اند، که باید این جایگاه، محفوظ بماند.

موسی‌نژاد با اشاره به وجود 120 هزار سالمند در کردستان اعلام کرد: از این تعداد 43 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که این میزان 70 درصد جمعیت امداد را شامل می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال‌های 94 و 95 میزان40 میلیارد تومان به سالمندان تحت پوشش کمک شده است، بیان کرد: این تعداد افراد نیاز به امکانات و خدمات دارند که کمیته امداد(ره) به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های آنان باشد.

وی در پایان یادآور شد: درراستای تکریم و بزرگداشت جایگاه سالمندان در تمام شهرستان‌های استان کردستان مراسم تجلیل از سالمندان به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از سالمندان نمونه و فرزندانی که وظیفه نگهداری از پدر و مادر سالمند خود را برعهده دارند، تجلیل شد.

captcha