امکانات موجود در حال حاضر جوابگوی نیازهای سالمندان نیست
کد خبر: 3533933
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

امکانات موجود در حال حاضر جوابگوی نیازهای سالمندان نیست

گروه اجتماعی: استاندار کردستان با بیان اینکه امکانات موجود در حال حاضر جوابگوی نیازهای سالمندان نیست، گفت: در تلاشیم تا در حد مقدورات نیازمندی‌های این طبقه از جامعه را که حق بزرگی بر گردن همه دارند، برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان در همایش تجلیل از سالمندان کمیته امداد امام(ره)استان کردستان که به مناسبت روز جهانی سالمندامروز، هفتم مهرماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایام گرامیداشت و تکریم سالمندانبا ایام دفاع مقدس همزمان شده است دورانی که یادآور دلاور مردی‌ها و تلاش جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: امنیت و آرامش کنونی ما به دلیل رشادت‌ها و  ایثار شهدا و صبوری و شکیبایی خانواده شهدا و استقامت و پایداری جانبازان کسب شده است.

استاندار کردستان بر تکریم جامعه سالمندی و رفع نیازهای آنان تأکید و اعلام کرد: مجموعه نظام از هیچ تلاشی در راستای خدمت‌رسانی به سالمندان دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امکانات موجود در حال حاضر جوابگوی نیازهای سالمندان نیست، افزود: در تلاشیم از هر طریق ممکن و در حد مقدورات نیازمندی های این طبقه از جامعه را که حق بزرگی بر گردن همه دارند، برطرف کنیم.

زاهدی تشکیل کمیته امداد را از ابتکارات امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست و اعلام کرد: هم اکنون بخش زیادی از از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون در استان کردستان 120 هزار نفر سالمند وجود دارد که از این تعداد 24 هزار نفر آنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند .

استاندار کردستان ضمن قدردانی از مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان همه نسل‌ها را به نوعی مدیون فداکاری ها و ایثار سالمندان وتلاش های آنان در گذشته دانست.

وی یکی از آسیب های که در جامعه وجود دارد، خانه سالمندان است، یادآور شد: اگر سالمندی به دلیل کوتاهی فرزندان در خانه سالمندان زندگی می‌کند، به تکلیف شرعی انسانی خود عمل نکرده است.

captcha